Google+ Followers

FOLLOW LAH YUP MMBR2 YG FOLLOW AQ NI...

Friday, October 29, 2010

KELANTAN VS NEGERI SEMBILAN VS TIKET




TIKET DAH ABIS DIJUAL SIAPER YER YG BLI... HUHUHU






KELANTAN dan Negeri Sembilan akan berentap di pentas Final Piala Malaysia 2009 di Stadium Nasional Bukit Jalil malam ini dengan berbekalkan semangat, kekuatan mental dan sokongan padu penyokong serta peminat setia masing-masing untuk menjulang trofi berprestij itu.

Kejohanan bola sepak terulung di Malaysia itu kini mencapai usia 88 tahun dan pertembungan Kelantan-Negeri Sembilan malam ini adalah antara 10 aksi final paling dramatik yang dirasai sehingga terlalu sukar untuk membuat ramalan siapakah antara dua pasukan itu bakal mengucup piala berprestij tersebut.

Demi mengurangkan tekanan pasukan malah mengelak daripada termakan ‘cakap besar’ sendiri, kedua-dua jurulatih Kelantan dan Negeri Sembilan ini hanya memilih jalan selamat dan cukup berhati-hati dengan kenyataan masing-masing.

Ketika ramalan bergelar juara begitu popular terarah ke Kelantan, Sathianathan bingkas menyangkalnya dengan mengingatkan bahawa rekod empat pertemuan mereka musim ini, lebih menyebelahi Si Rusa malah ramai yang tidak memberikan harapan kepada anak buahnya sebelum ini.

“Tiba-tiba sahaja kami dijadikan pilihan bergelar juara. Dulu ada yang tidak berikan harapan langsung pun. Saya sendiri tidak menganggap Kelantan pilihan kerana dengan 10 perlawanan tanpa kalah dan tiga kali menang dengan kami, siapa yang lebih berhak?”

Apabila diajukan dengan rekod tanpa kalah sepanjang 10 perlawanan Piala Malaysia yang mampu mewajarkan label pilihan buat Negeri Sembilan, Wan Jamak pula menjawab: “Setiap perlawanan berbeza rentak dan suasana persaingannya. Keputusan lalu sudah tidak bermakna.

Bagi Indra Putra Mahayuddin yang juga ketua pasukan Wira Merah mengakui, dia sudah melontar jauh-jauh memori pahit perlawanan akhir Piala FA malah yakin dapat menunaikan tanggungjawab yang sama jika ia masih berulang kali ini di depan ‘Lautan Merah’ penyokong mereka di Bukit Jalil.

Rezal Zambery Yahya, ketua pasukan Negeri Sembilan pula mengidam satu lagi gelaran untuk dibanggakan dalam kariernya selepas membantu Johor menjulang Piala FA 1998 dengan menewaskan Sabah 1-0 sekali gus menebus kehampaan bersama Si Rusa yang ditewaskan Perlis 1-2 dalam perlawanan akhir Piala Malaysia 2006.

Sama-sama kita saksikan pertembungan kemuncak 8.45 malam ini bagi mengakhiri debaran siapa layak dinobat pasukan terbaik Piala Malaysia 2009.

Wednesday, October 27, 2010

follow me,,

plz arr.. follow me @ blogger.. huhu plzzz.....

JANGAN MAKAN ADA BABI

BABI SUDAH JELAS HARAMNYA. PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL, PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & JABATAN KASTAM MALAYSIA. KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.





SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI
1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh )
2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )
3. Ajinomoto ( Thailand )
4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas
5. Semua tauhu buatan Orang Cina
6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand
7. Sabun FAB berbuku
8. Lobak Jeruk
9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina)
10. Krim Muka Hazeline Snow

SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI ( KULIT BABI, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL)
(no: 12 tu baca bebetul...wallahua'lam).
1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi
2. Pucuk , Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ikan buatan Orang Cina
3. Daging Burger Import
4.. Sardin, Kari Ayam dlm tin & Yong Taufu buatan Orang Cina
5. Kasut Bola Jenis ' Gold Cup'
6. Berus Gigi Jenis ' Reach'
7. Mee Kering ( sanggol ) 15.Mee Rebus Tulang&Kiub Perasa Ayam
8. Semua sabun mandi yang diimport
9. Ajinomoto kecuali keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama KL
10. Semua jenis shampoo kecuali keluaran Orang Islam
11. Have Pearl Cream
12. Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald
13. Ubat Kurap buatan Org Cina
14.. Beehon Segera Siam
>15. Sabun Mandi Yang Berminyak

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN ( LEMAK BABI DAN BINATANG TIDAK HALAL )
1. Bosset Wine Gum
2. Dairy Milk Coklat
3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum
4. Sugus Strawberry
5. Passer Doily Mixture
6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint
7. Scothes Vikmin
8. Share Extra Atrenght
9. Black Current Jelly
10. Royal Gulaman & Decart Oranges
11. Valvis Gelatin
12. Sarung Kapsul Ubat
13. Ais Krim dalam bekas plastik
14. Gula-gula Fruities
15 Cake Mets Vilber Punch
16 Coklat Cake
17 Tepung Kastard Lady's Choice
18 Semua jenis Jelly
19 Semua jenis gincu bibir
20 Keseluruhan Jenis Sheisedo
21 Lady's Choice Jelly

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI ALKOHOL UNSUR-UNSURNYA
1 BARANGAN AVON KESELURUHANNYA
2 PEWANGI KETIAK TERUTAMA JENAMA VITALIS & CONCORD
3 MINYAK RAMBUT BRYLCREAM ( HIJAU )
4 RACUN SERANGGA JENIS SPRAY SEPERTI SHELTOX, BAYGON & MORTIN
5 SELURUH UBAT BATUK JENIS SIRAP
6 KESELURUHAN BALL PEN DAKWAT KERING
7 TONIK BAYI GRAPE WATER, TONIK WATERBERRY COMPOUND

Pastikan Pakaian anda tidak terkena bahan-bahan diatas terutama pakaian sembahyang. TOLONG CETAK DAN EDARKAN RISALAH INI KPD SEMUA SAUDARA ISLAM KITA.

Confirm - Pringles Potato Chips - tidak HALAL !!

AMARAN OLEH KERAJAAN MALAYSIA BERHATI-HATI SEBELUM MAKAN!

MALAYSIA TETAP BANTU INDONESIA......











mereka juga berlumba- masuk keMalaysia untuk bekerja dengan cara sah atau tidak sah.....



malaysia juga megakui sumbangan pekerja indonesi

Gempa Bumi Sumatera Barat : 13 Maut

JAKARTA: Sekurang-kurangnya 113 terbunuh, manakala kira-kira 500 lagi, kebanyakannya wanita dan kanak-kanak, masih hilang apabila tsunami melanda kampung-kampung tepi pantai berikutan gempa bumi kuat dekat Sumatera Barat, malam Selasa.

Lebih 150 buah rumah rosak dan kira-kira 2,000 penduduk melarikan diri ke kawasan tinggi dalam kejadian itu.

Gempa bumi berukuran 7.5 pada skala Richter itu berlaku 20 kilometer di bawah dasar laut, 78 kilometer ke barat Pagai Selatan di kepulauan Mentawai pada pukul 9.42 malam tadi (10.42 malam waktu Malaysia) dan mencetuskan ombak tsunami setinggi tiga meter yang melanda perkampungan di beberapa buah pulau.

Pegawai agensi pengurusan bencana, Ade Edward hari ini berkata, angka kematian baru mula diterima dan setakat ini, 113 mayat sudah ditemui dan kira-kira 500 orang masih hilang.

Kata pegawai Jabatan Perikanan peringkat wilayah, Hardimansyah, penduduk memberitahu pengawal di pos keselamatan tempatan bahawa mereka tidak dapat menyelamatkan anak-anak mereka yang dihanyut ombak.

Kata Hardimansyah, di kampung Malakopa yang berdekatan, sekurang-kurangnya seorang disahkan terkorban, manakala dua lagi masih hilang.

Kira-kira 80 peratus rumah di kawasan itu rosak dan bekalan makanan semakin merosot, katanya.

Polis tempatan mencari mangsa yang hilang dan mendirikan pos-pos kecemasan, kata pegawai di balai polis daerah Sikakap, Ronald.

Ketua unit gerakan bencana di Kementerian Kesihatan, Mudjiarto berkata, dua mayat telah ditemui dekat pulau Sipora, manakala tujuh orang lagi masih hilang.

Di pulau Pagai Selatan, ombak tsunami bergerak sejauh 600 meter ke dalam kampung tepi pantai, sementara di pulau Pagai Utara, ombak mencecah paras bumbung rumah, katanya.

Sebuah bot pelancong membawa antara lapan hingga 10 warga Australia terputus hubungan radio sejak gempa bumi itu berlaku, menurut kenyataan Jabatan Hal-Ehwal Luar dan Perdagangan Australia.

Situasi sebenar di Mentawai tidak diketahui selepas talian telefon dipercayai terputus.

Beratus-ratus pegawai bencana tidak dapat dihantar segera ke pulau-pulau terjejas di kepulauan Mentawai kerana ia mengambil masa selama 12 jam menggunakan bot untuk sampai ke kepulauan terbabit.

Media tempatan turut melaporkan dua buah perahu layar berlanggar di perairan tersebut menyebabkan dua orang tercampak ke dalam laut dan operasi mencari mangsa masih dijalankan.

Wilayah Acheh di Indonesia pernah dilanda gempa bumi kuat berukuran 9.1 pada skala Richter pada 26 Disember 2004 mencetus tsunami besar.

Tsunami itu yang turut melanda 12 negara lain di sekitar Lautan Hindi yang meragut 230,000 nyawa dengan kira-kira separuh daripadanya di Indonesia. – Reuters/AP

Wartawan Antara 15 Terbunuh Dalam Bencana Letupan Gunung Merapi



YOGYAKARTA: Seorang wartawan portal berita vivanews.com adalah antara 15 yang ditemui mati di dalam dan sekitar halaman rumah jurukunci Gunung Merapi, Mbah Maridjan di kaki gunung itu yang meletus petang Selasa.

Mayat wartawan itu ditemui dalam rumah Mbah Maridjan bersama tiga yang lain manakala mayat selebihnya ditemui bergelimpangan di halaman rumah jurukunci Merapi itu di daerah Sleman apabila pasukan penyelamat sampai ke situ pukul 10 malam Selasa.

Kesemua mereka ditemui dalam keadaan sukar dikenali kerana melecur seluruh tubuh akibat suhu tinggi awan panas debu volkanik yang turun sebagai hujan abu apabila gunung berapi teraktif di dunia itu meletus pada Selasa.

Sebagai jurukunci gunung itu, Mbah Maridjan, ialah seorang warga emas yang kontroversial kerana enggan meninggalkan rumahnya, yang merupakan rumah terakhir sebelum ke puncak gunung berapi itu semasa letusan Merapi pada 2006 tetapi terselamat dalam bencana itu.

Bagaimanapun, nasib Mbah Maridjan belum diketahui, sama ada terselamat atau terkorban dalam insiden berkenaan.

Pada Selasa seorang bayi turut mati akibat letusan gunung berapi itu kerana kesan lecur.

Sementara itu sekumpulan 34 pelajar Malaysia yang sedang menuntut di sebuah pesantren (institusi agama) di Magelang, 15 km dari gunung berapi itu beserta 10 yang lain telah dipindahkan oleh para pegawai Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta ke Solo tengah malam Selasa.

Kesemua mereka dibawa dengan dua buah bas dan sebuah kenderaan APV termasuklah dua warganegara Singapura, 3 wanita isteri kepada pelajar dan dua bayi perempuan.

Misi pemindahan itu diketuai oleh Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia Datuk Dr Junaidy Abu Bakar dengan dibantu pegawai-pegawai kedutaan serta Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia Indonesia.

Sementara itu Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta telah membuka Bilik Operasi 24 jam mulai malam tadi bagi menyalurkan maklumat terkini dan melayan pertanyaan rakyat Malaysia di Malaysia mengenai letusan Gunung Merapi.

Ketua Canseri Raja Reza Raja Zaib Shah berkata bilik gerakan itu memantau perkembangan terkini kejadian bencana itu.Talian Bilik Operasi itu adalah seperti berikut:No. Telefon : 62-21-5224947 (talian am)No. Telefon : 62-21-5224971 (talian terus)No. Faks :62-21-5224974- BERNAMA

Monday, October 25, 2010

Singapore stock exchange bids $8.2bn for Australian ASX


Singapore hopes to strengthen its position as a financial centre

The Singapore stock exchange (SGX) has unveiled a multi-billion dollar bid for the company that owns the Australian Stock Exchange (ASX) in Sydney.

If approved, the $8.2bn takeover would mark the first stock exchange merger in the Asia Pacific region.

The deal would enhance Singapore as a major financial hub in the region and benefit Australian investors by giving them greater access to Asian markets.

A merged exchange would hope to compete more effectively with Hong Kong.

It would be the second-largest exchange in the region, SGX chief executive Magnus Bocker said on Monday.

The Singapore bid values ASX at A$48 ($47.50) per share, nearly 40% higher its more recent traded price.

The offer is made up of A$22 plus 3.473 SGX shares for each ASX share.

Currently, the Singapore exchange is the second-largest in Asia, with Sydney ranked third.

Any merger deal would require approval by the regulatory authorities in both countries.

Sunday, October 24, 2010

satu moto bonceng 7org

Saturday, October 23, 2010

* Ibu Sakit Masih Boleh Menyusukan *

Semasa ibu sakit, masih selamat untuk terus menyusukan anak.
Ini kerana tubuh kita semulajadi akan menghasilkan antibodi penyakit tersebut untuk si anak seterusnya membantu anak untuk mengelakkan drpd penyakit tersebut.

Kalau bayi sakit pun biasanya tidaklah seburuk bila kita berhenti menyusui.
Untuk membantu mengurangkan risiko bayi sakit, cubalah elak contact face-to-face dan cuci tangan dgn kerap setiap kali menyentuh bayi.

Hal ini OK untuk tetap terus menyusui jika anda mempunyai:
Demam, batuk, selsema
Any infections
Keracunan makanan
Campak, rubella, Cacar Air
Lyme disease
Kolera, demam tifoid, parasit (seperti giardia, malaria), lepra
Hepatitis
Kanser, jika anda tidak menjalani kemoterapi
Bagi ibu yang terpaksa menjalani sebarang pembedahan juga masih boleh teruskan penyusuan.
Perancangan khas perlu; mungkin boleh meminta bantuan family bawa anak kpd anda apabila tiba waktu menyusu atau membawa anak tinggal di hospital bersama anda.
Pam/perah jika terlepas waktu penyusuan sepatutnya; memastikan bekalan susu untuk anak dan mengurangkan bengkak payudara.
Ingat untuk memberitahu anestesi bahawa anda sedang menyusui supaya ia boleh menggunakan ubat terbaik untuk anda dan bayi anda.
Kebanyakan ubat adalah selamat untuk dimakan.
Namun, anda perlu mendapat nasihat doktor anda sebelum mengambil sebarang ubat.
Biasanya hanya ada sebilangan kecil ubat yang ada dlm susu.
Hal ini penting, kerana membolehkan doktor untuk memilih ubat yang terbaik untuk anda dan bayi anda.
Jadi, sgt2 penting anda memaklumkan kepada doktor yg anda menyusukan anak, kerana ada sesetgh ubat tidak sesuai untuk ibu menyusu yg mungkin boleh mengganggu pengeluaran susu atau memberi kesan kepada anak anda.
Ia sama la seperti ibu yg hamil, tidak boleh ambil sebarang ubat.
Sebahagian besar vaksin untuk imunisasi adalah selamat untuk ibu menyusui.
Ada beberapa ubat yang tidak harus diambil saat menyusui.
Iaitu ubat-ubatan haram seperti heroin, kokain, dan ganja tidak boleh digunakan.
Ini mengganggu keupayaan anda untuk merawat bayi anda dan boleh mengganggu pengeluaran ASI anda.

Friday, October 22, 2010

airasia




sekarg bulan October 2010 tp aku dah book tiket g kota kinabalu pada 20 May 2011... dapt tiket murah.. g balik dalam rm100... try lah tgk2 kat laman web airasia... kot2 rm1 pun ader.. tp kena book 5, 6 bulan lah... huhuhu

Thursday, October 21, 2010

The Communist Conundrum

CPI-M and the High court of Kerala are in an open conflict. The reason? The High Court order aginst conducting public meetings on road-sides that causes people a lot of inconvenience. Some really unimportant leaders and some important leaders then started calling the Judges names that roughly translate to fools or simpletons or what not. NEWS HERE
Wonderful now.
If the young 'leaders' are not even respectful towards the judiciary, who would they respect? Sometimes, it really is no wonder and is as plain as daylight why this state is going nowhere. Leaders without any ideals, a younger generation of people who don't respect anyone.
And yes, frankly, the Communists have kind of lost the plot. And they are becoming a pain on the neck. When they rule, they do not allow progress and strike for everything, bringing the whole state to a standstill and causing people great trouble. When the Congress rules, then they pretty much do the same thing. Strike for each thing, stop progress and bring the state to a standstill. And of course they are taking a whole generation on the wrong path with the wrong leadership and pretentious ideals. Granted, we have seen some really great leaders in the party, but sadly, that does not seem to be the case anymore.

Australia hand out knockout blows

Many things going wrong for India. Gambhir gets a dodgy decision. Dravid chases a ball. Sehwag confirms fourth innings incompetence (plus short ball willies). Raina shows he still cannot face short ball. Laxman out with bad back. And now, finally, to rub it all in, the captain decides to send out a nightwatchman. Really, MSD, really? (Sorry, I used that line yesterday too). This pushes two recognized batsmen further down the batting order. And again, it shows lack of backbone by the captain. Face the music, calm the nerves. Lead from the front. And all that.

Australia well ahead now (especially as they are past masters in creating pressure in precisely these kinds of situations), and the presence of SRT isn't really enough at this moment.

(ASI) Shower mom

Posted by admin on January 17, 2008 – 4:50 am
Filed under Adult story in engglish

It was Monday morning, the first day of college. I remember it well. I tilted my head up into the shower spray and let the hot water flow down over my body. It felt so good.

The summer had flown by. I had decided to attend our local community college for the first couple of years and get my basic courses out of the way before heading off to the university (It was cheaper that way). So I was still living at home and commuting the forty-five minute drive it took to get to the campus. I had survived orientation week and was getting ready for my first day of regular classes.

As I stood there under the shower, I felt soft hands reach around to hug my chest. One began rubbing my nipples as the other one slid down to stroke my cock. Two firm breasts pushed into my back. I moaned in pleasure.

Mom and I had not had many opportunities to get together after that Friday when we made love for the first time. Either Dad or sis always seemed to be around. And the summer was no better. We only managed to get away four or five times. It was frustrating, to say the least.

But now that school had started, it was a different story. Mondays and Wednesdays my classes didn’t start until 10:30 AM, Tuesdays and Thursdays not until 1:30 PM, and Fridays I was done by noon. With Dad and sis gone until supper time, that gave us a lot of time alone. And evidently Mom meant to take advantage of every minute.

She pushed her mound into my butt, tickling me with her pubic hairs. Her breasts rubbed against my back, her hard nipples pressing into my flesh. She leaned in and kissed me on the neck before licking up onto my ear lobe. Still she pumped my hardening cock, rubbing her thumb over the sensitive head. It all sent shivers up my spine.

I turned around and drew her into my arms. As my throbbing cock pressed into her soft belly I kissed her hard, shoving my tongue up into her mouth. Mom moaned and grabbed my ass, pulling me tight against her as she ground her pelvis into me. Our tongues danced against each other.

Gazing up into my eyes, she slowly knelt in front of me, dragging her fingernails over my shoulders and down my chest to my groin. Gently she cupped my balls with one hand while gripping my rock hard shaft in the other. Almost in slow motion, she leaned forward to kiss the tip before using her tongue to lick all over it like a popsicle. Finally she opened her mouth and sucked me inside. All this time she held my gaze with her hazel eyes. Bobbing up and down, she began to face-fuck herself.

I groaned as her hot mouth and tongue worked their magic. Reaching out, I entwined my fingers in her hair and held her head as I began rocking back and forth, fucking my mother’s face, as the shower water cascaded down over us.

Squeezing my nuts and stroking my shaft as she lovingly sucked my cock, Mom soon had me throbbing, ready for release. Then, suddenly, she released me and raised up. As she stood, she leaned in and dragged her breasts up over my chest. When we were face to face she lightly kissed my lips.

“Mom?” I questioned.

She put her finger against my lips to stop me from saying anything. Then she turned around, bent over, and leaned against the shower wall. Using her hands, she pulled her butt cheeks apart, exposing her dripping pussy. Her invitation was obvious. I reached forward and spread her inner lips apart with one hand while aiming my spit-glistening cock with the other. I centered the head in her pink fuck hole and pushed.

Mom groaned as I filled her tight oily vagina. Looking back over her shoulder she smiled as she wiggled her ass, causing my thick shaft to squirm inside her. “Fuck mommy good,” was all she said before lowering her head back against the shower wall and pushing back into my pelvis.

Gripping her hips, I pulled out until just the head was still in her. Then I pushed forward, filling her again. In and out I rocked, enjoying the feel of her clinging wet pussy as it sucked and pulled on my invading shaft.

As I got into a rhythm, I began to caress her soft ass cheeks. After awhile I used my thumbs to pull them apart so I could watch my hard cock penetrate my mother’s inner core. I loved the way her hole stretched around my thickness, the way her inner lips vanished and appeared with each stroke. I marveled at how hot and wet she was. My cock glistened with her oily juices.

My brain began to shift into overdrive. I was once again fucking my beautiful mother. My hard cock was buried in the very hole from which I was born. It was willingly welcoming me back into it’s depths. And it would soon, gladly, accept the offering of hot, incestuous seed that I would pour into it. Amazing! Hot! Wonderful!

My strokes began to pick up speed. I pounded forward with more force. Soon I was driving into Mom’s cunt as hard as I could, her butt cheeks shaking each time my pelvis slammed into them. Mom never missed a beat. She kept thrusting her ass back to meet my every stroke.

I reached forward to grab Mom’s hanging breasts as they jiggled with the force of our fucking. Cupping them, I squeezed hard. Mom moaned and fucked back at me even harder. Soon her ass was a blur as we pounded at each other.

Mom’s pussy clutched at my invading cock. Her hot juices seemed to scald my shaft. The shower stall echoed with the sound of our bodies slapping together. I could feel my balls churn with my hot seed. I knew I wouldn’t last much longer.

Letting go of her breast, I reached down to stroke her hard clit nub. “Cum, Mom.” I urged. “Cum on your son’s hard cock. Soak me with your hot pussy juice.”

Mom groaned at the extra stimulation against her clit. Her pussy trembled around my shaft. Reaching back, she cupped my bouncing balls and squeezed.

“Oh, fuck, Mom. I’m going to cum! I’m going to fill your hot cunt with my thick seed. … Cum with me, Mom. Suck my sperm right up into your incest loving womb. … Shiiiiitttt! I’m ccccuuuummmmmiiiiinnnnnggggg!”

My cockhead swelled and belched, sending a hot stream of sticky cum shooting up into my mother’s womb. Again and again it jerked. Each time it sent more of my baby-making seed splashing up into her sucking vagina, filling her hole to capacity.

Mom shuttered as she felt my hot jizz coat her inner walls. Ducking her head down, pushing her butt back tight against my pelvis, and clenching her legs together, trapping my spurting cock deep inside her twat, Mom jerked and shook through her own orgasm.

“Yyyyeeessss, Gary.” she cried. “Cum in mommy’s cunt. It feels ssssooooo gggooodddd! I’m cccccuuuuuummmmmmiiiinnnnngggg!”

Slowly we sank to the floor of the shower stall. My shrinking cock slipped from my mother’s cum filled pussy. We lay there for a moment, hugging each other, while the water sprayed down on top of us. Mom smiled and kissed me. “I love you.” she sighed.

“I love you, too.” I told her. “I still can’t believe I am fucking you, my wonderful, beautiful mother.”

“I know,” she replied. “Yet here we are, naked together, with your cum seeping out of my well fucked pussy. And I am already looking forward to doing it again.”

“Again?” I asked. “I have to get to school. I don’t have time to do it again.”

“I know, I know.” she said, sadly. “But there is always tomorrow. With your schedule for this semester, I expect to get my share of motherfucking every morning. I guess I am just a hot fuck-slut for my son’s big cock. But I am tired of waiting so long between fucks. I want you to promise me you won’t leave this house any morning for school without first filling my twat with at least one load of your wonderful sperm. OK?”

I looked her square in the eye. “I promise.” I said. “I promise I will fuck my beautiful mother every school day morning and fill her belly full of my hot seed. I will be the best motherfucking son you could ever want.”

With that we turned off the shower, dried off, and headed upstairs, where I got ready and headed off to school while Mom set about doing her housework.

That evening Dad asked me to help him in the yard. He wanted to know all about how my first day at college went. By the time we were finished it was dark. Since I had reading to do before class the next day, I excused myself and went to my room. It was late by the time I finished and the rest of the family had gone to bed. So I did, too.

The next morning Mom proved to me she meant it when she made me promise to fuck her every morning before going to school. Since I didn’t have class until after lunch, she let me sleep in. Dad and sis were off to work and school before she came to wake me up.

The first thing I was aware of was something soft and warm brushing against my face. I opened my eyes and stared at Mom’s pink nipple as it hovered over my forehead, just before it lowered to touch my face. Mom was sitting on the edge of my bed, stark naked.

With a feather-light touch she dragged her breasts down across my nose and over my mouth. Then she shifted direction and brought them gently across from cheek to cheek. On her way back across my face I opened my mouth to catch her nipple. Sucking it in, I lashed at it with my tongue.

“Mmmmmm! Nice.” Mom said, halting her movement to allow me to suck on her tit. “It’s about time you woke up, sleepy head. Time for you to make love to your horny, fuck-slut mother. I need to feel your loving touch deep inside my hot pussy this morning.”

Still sucking on her tit, I reached across her leg and delved into her hairy crotch. Her mound was wet, her lips swollen and open. In no time at all I was fucking three fingers up inside her welcoming hole, while stroking her clit with my thumb.

“Oh, yes.” Mom moaned, opening her legs wide to give me full access to her excited bush. As she ground her oily twat into my hand, she reached back to pull the covers off of my naked body. Grabbing my erect cock, she began to stroke up and down, smearing the pre-cum over the head.

Suddenly, she pulled her breast from my mouth, twisted around, throwing a leg over my head, and dove face first into my crotch. The feel of her warm, wet mouth engulfing my shaft was exquisite. For the next several minutes she kissed, licked and sucked my cock like it was the most wonderful thing in her life. (And at that moment, maybe it was.)

I was left staring up between my mother’s legs at her dripping pussy. (It literally dripped a couple of drops of pussy cream onto my face.) I still marveled at how lucky I was. Here I was; my own lovely mother’s beautiful vagina hovering over my face. I would soon be exploring it’s depths, first with my tongue and then with my cock. The place of my origin was mine to love, to kiss, to fuck, whenever I wanted. Reaching up to grab her hips, I pulled her cunt down onto my face. Then I set about showing her that I felt it was the most wonderful thing in my life.

Slowly, lovingly, we built the tension that leads to orgasm. Each sensitive to the excitement of the other, we worked toward a mutual climax. As Mom poured her love juices from her quivering twat into my open mouth, I pumped my thick cream down her gulping throat.

Mom fell to the side, laying on her back. Her chest heaved with the power of her orgasm, her breasts jiggling enticingly. As I sat up beside her, she looked at me with lust-filled eyes. “Fuck me,” she said. “Fuck me with that big, wonderful, hard cock of yours. I want you to shove your motherfucking prick up your mother’s incestuous twat and fuck me until we both cum.” Her words sent a chill down my spine.

I gazed down at her. Her hair flowed around her head like a golden brown halo. Her eyes seemed to flash with lustful desire. Her cheeks were still flushed from her orgasm. Her lips were full and kissable. As my gaze lowered, I took in her neck, smooth and long; her breasts, soft, with extended nipples which betrayed her excitement; her stomach, which seemed to flutter with each breath she took; on down to her hairy mound, shining with her oily juices; and then beyond, down her beautiful, sculpted legs. From head to toe she was gorgeous.

Just looking at her, excited me. She was my mother – my beautiful, wonderful, fuckable mother. My cock began to harden at the thought of her squirming beneath me as I pounded it into her willing body.

As I moved over Mom’s body, she lay back and lifted her legs, spreading them wide to open herself to me. Reaching down she spread her pussy lips, revealing the pink interior. I set the head of my cock at the target she was giving me and pushed. Her tight hole stretched out around it, engulfing it. In one, slow thrust, it swallowed me whole, all the way to the root.

“Ooohhh yeeessss!” Mom sighed. “I can’t believe how wonderful that feels. My own son’s cock buried deep in my hungry twat.” She looked up at me. “I don’t know what’s happened between us. I only know that ever since you came into the shower that first time I’ve needed your loving touch. I ache to feel your big, hard cock buried deep in my cunt. I can’t seem to get enough of your hot sperm shooting up into me.” She began corkscrewing her hairy mound against my groin, causing my cock to squirm around inside her wet pussy. “I know it’s incest. But I don’t care. I love it. I love you. I love my own son fucking me. Do it, Gary. Fuck me. Fuck your incest loving mother and fill my horny twat with your wonderful incestuous seed.”

I held her gaze as I began to move in and out of her. Her eyes were like dark pools of love and lust mixed together. I felt like I could almost drown in them. “Fuck, I really love this woman.” I thought; not just as my mother, but as my lover as well. I am the luckiest man in the world!

I wanted so much to go slow, to love her with every ounce of my being. I wanted to show her that I thought she was the sexiest, most wonderful woman in the world to me. I had the whole morning to savor the joining of our flesh.

I could feel her hungry pussy lips suck at my cock each time I pulled back. I marveled at the squishy, hot sensations that washed over it each time I sank back in. With each stroke Mom would push up against me with her own special corkscrewing motion that seemed to caress every inch of my manhood. Quickly we established a fuck rhythm that I wished could go on forever.

Never breaking eye contact, I leaned down and licked her nipple, causing her to arch her chest up for more. Once again I leaned down to lick the other nipple. Again she arched up at me. Back and forth I went, licking each hard nipple until they were both erect, begging for attention. Still our fucking motion continued. Then shifting down onto my elbows, I grabbed both breasts and squeezed, forcing the nipples up even harder. Lowering my face, I captured one in my mouth and sucked, hard.

“Oh, fuck, Gary! Yyyeeessss!” Mom groaned, as she squirmed beneath me. “Suck mommy’s tits. That feels ssssoooo good. You are driving me wild, you wonderful motherfucker, you. Suck my hot titties and fuck my horny cunt. Don’t ever stop. Fuck me!”

I switched to her other nipple. This time I lashed my tongue back and forth over the extended nipple. At the same time I squeezed both breasts hard, loving the way it caused Mom to cry out with lust. I could feel her mature twat sucking on my pounding cock as I pushed into her again and again. Still I held her gaze in mine.

Suddenly Mom reach around and grabbed my ass. Squeezing my cheeks, she began to pull me hard into her hairy mound. As she did she pushed up with her pelvis, fucking herself on my hard shaft. Our bellies slapped together.

Almost defiantly she urged me on. “Come on, Gary. Fuck mommy’s pussy hard. Pound your motherfucking big cock up my fuck-loving twat.” Still gazing deep into my eyes, she called out, “Feed me your hard, hot prick. Tame my slutty, son-loving pussy. What’s the matter? Is your mother’s cock-hungry hole too much for you?”

Her smut talk fueled my lust. Pushing up onto my arms again, I slammed my hot rod into her boiling cunt as hard as I could, crushing her clit against my pubic bone.

“Yyyyeeeessss!” she cried out. “Do it! Fuck me. Fuck me hard. Fuck me!”

Each time I slammed down into her, she pushed up to meet me. My bed groaned under the force of our fucking. The room echoed with the sound of our superheated bodies slapping against each other.

“Shit, Mom.” I gasped out. “Your fuck-hungry pussy is eating me alive. I can’t take it much longer. I going to cum.”

“Me, too,” she moaned as our bodies slapped together again. “Just don’t stop. Mommy’s almost there. Keep on fucking that gorgeous cock up my juicy twat. Fuck me and make me cum.”

And then the dam burst. My cock recoiled like a rifle, as I shot a steady volley of sperm into my mother’s open pussy. “Cccccuuuuummmmmiiinnnnggg.” I cried as my hot white cream bathed the walls of her vagina.

The feel of my seed spraying into her, sent Mom over the edge. Her pussy walls collapsed around my throbbing shaft. “Ccccuuummmmiiiinnnnggggg.” she cried, wrapping her arms and legs around me and pulling me deep into her flesh. “I can feel it. I can feel you filling my pussy with your wonderful, incestuous seed. Ooooooohhhhhh, yyyyeeeesssss!”

We lay, locked together like that, for several minutes. Slowly my tired cock shrank and slid from my mother’s twat. As we gasped for air, a stream of cum began flowing from her well-fucked hole to soak into my bed sheets.

Mom sighed. “Wow. It just keeps getting better and better between us. I love you, Gary. I love fucking my hot, sexy son.”

“I love you, too, Mom.” I replied. “This is going to be a wonderful school year.”

This all happened over four years ago. For the last four years Mom and I have fucked our brains out together while I went to school. Even when I went away to State University we found time to be together. I have since graduated from college with a business degree. And I have a job as evening shift manager in one of those all night department/grocery stores.

When I got the job Dad decided I needed to be out on my own. So he told me to get an apartment and move out. Mom and I were pretty bummed out at first, but not now. My apartment is near my work but across town from my parents. Working the late shift means I’m home during the middle of the day. After Dad leaves for work in the morning Mom drops by to see how I’m doing. Pretty nice, huh?

Well, I think I hear the shower running. Time to wrap this up and go see what my shower-mom is up to. Wish me luck.

REMAJA PEREMPUAN BERBOGEL KETIKA DISERBU PEGAWAI PENCEGAH MAKSIAT



KULIM: Seorang remaja perempuan berusia 17 tahun hanya mampu menutup kemaluan dan payu daranya dengan tangan apabila dia dan teman lelakinya yang mengadakan hubungan seks diserbu Penguatkuasa Agama Islam Daerah Kulim (PADK), Kedah dalam satu serbuan cegah maksiat, malam kelmarin.
Ketika serbuan jam 11.45 malam itu, remaja berkenaan dan pasangannya berusia 25 tahun itu yang leka melakukan seks terkejut dengan kehadiran PADK dan anggota polis.

Remaja perempuan pelajar tingkatan lima sebuah sekolah di sini dan pasangannya seorang buruh ditahan berkhalwat di sebuah rumah kongsi di Junjung yang juga kediaman lelaki terbabit.

Ketua Unit Penguat kuasa PADK, Azmi Rejab berkata, pihaknya yang menerima aduan dari Balai Polis Junjung, ke rumah kongsi berkenaan pada jam 9 malam tetapi tiada penghuni di situ sebelum kembali semula jam 11.45 malam.

“Sejurus kemudian, kami menyerbu rumah kongsi berkenaan dan ketika itu pasangan terbabit melakukan hubungan seks.

“Mereka dalam keadaan berbogel hanya menggunakan tangan menutup kemaluan sebelum remaja perempuan itu menyorok di belakang pasangannya,” katanya.

Azmi berkata, pasangan itu kemudian dibawa ke Balai Polis Kulim dan ditahan di lokap sebelum ibu bapa pasangan itu dipanggil untuk proses ikat jamin.

Katanya, melalui siasatan dijalankan, pelajar perempuan itu baru mengenali pasangannya 20 hari lalu selepas putus cinta dan mengadakan hubungan seks dengan lelaki terbabit 18 Mei lalu.

Malah, katanya, remaja itu juga mengaku sering mengadakan hubungan seks dengan bekas teman lelaki sebelum ini serta lelaki lain.

“Remaja perempuan itu memberi alasan berkunjung ke rumah abang kepada keluarganya untuk keluar tetapi kesempatan itu digunakan berjumpa teman lelaki di rumah kongsi itu,” katanya.- Hmetro

Susah nya Malaikat mengambil tanah dari bumi

Pada suatu ketika, Allah SWT menitahkan kepada malaikat Jibril supaya turun
ke bumi untuk mengambil sebahagian tanahnya untuk mencipta Adam, Akan tetapi
apabila beliau sampai ke bumi , bumi enggan membenarkan tanahnya diambil
untuk dijadikan Adam, kerana bumi khuatir Adam jadi maksiat kepada Allah.
Lalu Jibril kembali ke hadrat Tuhan, ia tidak dapat berbuat apa-apa,
mendengar sumpah bumi. Begitulah seterusnya, Allah memerintah malaikat
Mikail, jawapan bumi masih sama dan selepas itu Allah memerintahkan malaikat
Israfil, tetapi malangnya jawapan bumi masih tidak berganjak, dan
masing-masing kembali dengan tangan yang hampa.

Lalu yang terakhir, Allah menyuruh malaikat Izrail turun ke bumi. Kata
Allah: " Hai Izrail engkaulah kini yang aku tugaskan mengambil tanah.
Meskipun bumi bersumpah-sumpah dengan ucapan bagaimanapun jangan engkau
mundur. Katakan bahawa kerjakan atas perintah dan atas namaKu.

Apabila Izrail turun ke bumi dan menyampaikan perintah Allah kepada bumi,
maka akhirnya barulah bumi mengizinkan akan tanahnya itu diambil. Setelah
Izrail mengambil beberapa jenis tanah, kembalilah dia ke hadrat Allah.Lalu
Allah berfirman :"Ya Izrail, pertama engkau yang Ku-tugaskan mengambil
tanah, dan kemudian di belakang hari kelak akan kutugaskan engkau mencabut
roh manusia.Maka khuatirlah Izrail kerana bimbang dibenci oleh umat manusia.

Lalu Allah berfirman lagi: "tidak, mereka tidak akan memusuhi kamu, Aku yang
mengaturnya, dan aku jadikan kematian mereka itu bersebab,
terbunuh,terbakar, sakit dan sebagainya.

TANAH YANG BAGAIMANA DIJADIKAN?

1. Tanah tempat bakal berdirinya Baitul Mugaddis
2. Tanah Bukit Tursina
3. Tanah Iraq
4. Tanah Aden
5. Tanah Al-Kautsar
6. Tanah tempat bakal berdirinya Baitullah
7. Tanah Paris
8. Tanah Khurasan
9. Tanah(Babylon)
10. Tanah India
11. Tanah syurga
12. Tanah Tha'if

Kata Ibnu Abbas :

1. Kepala Adam dari tanah Baitul-Muqaddis, kerana di situlah berada otak
manusia,dan disitulah tempatnya akal.
2. Telinganya dari tanah Bukit Thursina, kerana dia alat pendengar dan
tempat menerima nasihat.
3. Dahinya dari tanah Iraq,kerana disitu tempat sujud kepada Allah.
4. Mukanya dari tanah Aden, kerana disitu tempat berhias dan tempat
kecantikan.
5. Matanya dari tanah telaga Al-Kautsar, tempat menarik perhatian.
6. Giginya dari tanah Al-Kautsar, tempat memanis-manis.
7. Tangan kanannya dari tanah Kaabah, untuk mencari nafkah dan
kerjasama,sesama manusia.
8. Tangan kirinya dari tanah Paris,tempat beristinjak.
9. Perutnya dari tanah Babylon.Disitulah tempat seks(berahi) dan tipudaya
syaitan untuk menjerumuskan manusia ke lembah dosa.
10. Tulangnya dari tanah Bukit Thursina, alat peneguh tubuh manusia.
11. Dua kakinya dari tanah India, tempat berdiri dan jalan.
12. Hatinya dari tanah syurga Firdaus, kerana di situlah iman,
keyakinan,ilmu, kemahuan dan sebagainya.
13. Lidahnya dari tanah Tha'if, tempat mengucap Syahadat, bersyukur dan
mendoakan kepada Tuhan.

Bagaimanakah prosesnya :

1. Ketika Allah akan jadikan Adam, tanah itu dicampuri air tawar,air
masin,air hanyir, angin, api.Kemudian Allah resapkan Nur kebenaran dalam
diri Adam dengan berbagai macam "sifat".

2. Lalu tubuh Adam itu digenggam dengan genggaman "Jabarut" kemudian
diletakkan didalam "Alam Malakut".

3. Sesungguhnya tanah yang akan dijadikan "tubuh Adam" adalah tanah
pilihan.Maka sebelum dijadikan patung, tanah itu dicampurkan dengan
rempah-rempah ,wangi-wangian dari sifat Nur Sifat Allah, dan dirasmi dengan
air hujan "Barul Uluhiyah".

4. Kemudian tubuh itu dibenamkan didalam air "Kudral-Izzah- Nya" iaitu sifat
"Jalan dan Jammal".Lalu diciptakan menjadi tubuh Adam yang sempurna.

5. Demikian pula roh, ketika itu diperintah masuk kedalam tubuh Adam, ia
pula merasa malas dan enggan, malah ia berputar-putar, mengelilingi patung
Adam yang terlantar.Kemudian Allah menyuruh malaikat Izrail untuk memaksa
roh itu masuk, akhirnya mahu tidak mahu roh itupun masuk dan menyerah kepada
Izrail.

Menurut riwayat ketika Adam masih berada di syurga, sangat baik sekali
kulitnya. Tidak seperti warna kulit kita sekarang ini. Kerana Adam telah
diturunkan ke dunia, terjadilah perubahan pada warna kulitnya. Sebagai
peringatan: yang masih tertinggal warnanya hanyalah pada kuku manusia.

Hal ini kita biasa lihat meskipun orang kulitnya hitam, tetapi warna kukunya
adalah sama, ialah putih kemerah-merahan. Dijadikan pada tubuh Adam ada
sembilan rongga atau liang.Tujuh buah liang di kepala,dan dua buah liang
dibawah badan letaknya.Tujuh buah letaknya di kepala : dua liang mata,dua
liang telinga, dua liang hidung dan sebuah liang mulut.Yang
dua macam di bawah : sebuah liang kemaluan dan liang dubur.

Dijadikan pula lima buah pancaindera :

1. Mata alat penglihatan
2. Hidung alat penciuman
3. Telinga alat pendengaran
4. Mulut alat perasa manis,masin dan sebagainya.
5. Anggota tubuh lainya seperti kulit, telapak tangan, untuk perasa
halus, kasar dan sebagainya.

Setelah Roh masuk ke dalam tubuh Adam : Lalu roh itu masuk perlahan-lahan
sehingga ke kepalanya yang mengambil masa 200 tahun. Demikianlah Allah
memberi kekuatan pada Izrail untuk memasukkan roh ke dalam tubuh Adam.Dahulu
Izrail ditugaskan mengambil tanah untuk Adam, dan kini dia pula ditugaskan
untuk mencabut nyawa umat manusia.

Setelah itu meresap ke kepala Adam, maka terjadilah otak dan tersusunlah
urat-urat sarafnya dengan sempurna. Kemudian terjadilah matanya seketika itu
matanya terus terbuka melihat dan melirik kekiri dan ke kanan. Dan juga
melihat ke bawah di mana bahagian badannya masih merupakan tanah
keras.Dilihatnya kiri dan kanan para malaikat yang sedang menyaksikan
kejadian dia.

Ketika itu Adam telah dapat mendengar para malaikat mengucapkan tasbih
dengan suara merdu dan mengasyikkan. Kemudian ketika roh sampai kehidungnya
lalu ia bersin, serta mulutnya terbuka. Ketika itulah Allah ajarkan padanya
mengucap Alhamdulillah. Itulah ucapan Adam pertama kalinya kehadrat Allah.

Lalu Allah berkata: "Yarkhamukallah" yang ertinya: "semoga engkau diberi
rahmat Allah" Oleh kerana itu jika orang bersin menjadi ikutan sunat
mengucap "Alhamdulillah" dan orang yang mendengarnya sunat mengucapkan
"Yarkhamukallah" .

Kemudian ketika roh sampai pada dadanya, tiba-tiba saja ia mahu bangun.
Padahal bahagian badannya kebawah masih menjadi tanah keras. Di sini
menunjukkan sifat manusia yang suka tergesa-gesa (tidak sabar). Sebagaimana
firman Allah SWT bermaksud :"Dan adalah manusia itu, suka tergesa-gesa"
.(Al-Israk: II)

Maka ketika roh itu sampai di bahagian perutnya, maka terjadilah susunan isi
perut dengan sempurna. Maka seketika itu terasalah lapar. Kemudian terus roh
itu meresap sampai ke seluruh tubuh Adam, tangan, kaki lalu terjadi darah
daging dan tulang, urat-urat, berkulit dengan sempurna, yang mana kulit itu
kian lama kian bagus dan halus. Begitulah proses kejadian-kejadian tubuh
Adam.

Setelah kejadian Adam sempurna sebagai manusia baru, maka dialah merupakan
jenis makhluk manusia yang pertama.Wajahnya cukup cantik, semua malaikat
berasa kagum lihat Adam yang begitu menawan. Kemudian Adam diarak oleh
malaikat-malaikat selama 100 tahun lalu diperkenalkan kepada seluruh
penghuni langit pertama hinggalah yang ketujuh sebelum dibawa ke syurga
tempat mula-mula Adam dijadikan.

Renungan : Sesungguhnya Allah itu Maha Besar, Maha Agung , Maha pencipta
sekian alam pencipta setiap kejadian. Bertaqwalah kita kepadaNya, kerana
pada Allah-lah kita akan dikembalikan.

Wednesday, October 20, 2010

APA YAHUDI BUAT UNTUK KITA UMAT ISLAM

Ia adalah bertepatan dengan HaDith Rasullulah s.a.w : marhumnya :
“ Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu..Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil “

1- Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ini ) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam, tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman haiwan. Nak ikut kafir ke nak ikut Nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. So kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam, maka makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam, sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2- Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegembaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok yahudi, mereka minum kopi, starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi ditangan mereka.

3- Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4- Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5- Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makananan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi. Coke tu sangatlah beracun, pastu tidak bagus untuk kesihatan 9 gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi. Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6- Untuk pengetahuan , para kafir agen dajjal ni agak mengwar-warkan kebaikan minum soya ( sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurang kesuburan lelaki dan perempuan. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sebab dalam soya ada hormon estrogen yang sama dengan estrogen kat wanita. Pastu soya ada phytic acid yang membuat penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Sorok 10 tin susu dalam baju

PETALING JAYA: Sukar dipercayai apabila seorang wanita yang mencuri di pasar raya di Sungai Plong di sini, mampu menyumbat 10 tin susu tepung bayi di dalam pakaian apabila menyamar sebagai wanita mengandung ketika memasuki premis itu, malam kelmarin.

Suspek berusia 30-an itu didakwa mempunyai kebolehan luar biasa apabila mampu menyusun tin susu seberat hampir 10 kilogram berkenaan di dalam pakaiannya yang diubah suai bagi tujuan melakukan jenayah berkenaan.

Bagaimanapun, suspek yang bergerak secara berkumpulan itu melarikan diri selepas pemilik pasar raya itu yang cuba menahannya disembur cecair dipercayai bahan kimia pemedih mata.



Ketua Polis Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, suspek warga tempatan itu sebelum ini dikesan muncul di pasar raya di Sungai Plong, Sungai Buloh.


Menurutnya, suspek yang menaiki kereta memasuki premis berkenaan bersendirian kira-kira jam 8 malam dengan berpura-pura menyamar sebagai pelanggan yang sarat mengandung.

“Bagaimanapun pakaian yang dipakai seolah-olah baju wanita mengandung itu hanyalah topeng bagi mengaburi pemilik pasar raya yang ketika itu berada di kaunter pembayaran.

“Suspek mengambil 10 tin susu bayi sebelum memasukkannya ke dalam pakaiannya. Difahamkan, suspek memasukkan 10 tin susu seberat kira-kira 900 gram setiap satu,” katanya.

Menurutnya, suspek dengan selamba berjalan keluar dari premis itu tanpa membuat sebarang pembayaran di kaunter.

“Namun, gerak geri mencurigakan suspek diperhatikan pemilik pasar raya itu sebelum dia meluru keluar untuk mengejarnya.

“Menyedari dikejar, suspek melarikan diri bersama tin susu yang diselitkan di dalam pakaiannya. Namun, belum sempat pemilik berkenaan menangkap suspek, seorang wanita lain dipercayai rakan suspek muncul sebelum menyemburkan cecair ke arah muka mangsa,” katanya.

Beliau berkata, tindakan itu menyebabkan mata mangsa pedih dan gagal melihat untuk tempoh beberapa minit.

“Kesempatan itu membolehkan suspek dan rakannya itu melarikan diri dengan menaiki kereta. Polis percaya, rakan suspek menunggu di luar premis bagi melindungi suspek dengan bersenjatakan alat pemedih mata.

“Polis masih menyiasat kes terbabit dengan terperinci dan yakin kes berkenaan mampu diselesaikan. Siasatan terhadap kes terbabit akan dibuat mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan dan Seksyen 397 kanun Keseksaan kerana samun berkumpulan,” katanya.

Menurutnya, orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubungi balai polis berhampiran untuk membantu siasatan berhubung kes curi terbabit dipercayai turut dilakukan suspek di beberapa premis lain.

Ariel Sekarang Mirip Anak SMA




JAKARTA - Lima bulan hidup di dalam tahanan Mabes Polri membawa perubahan pada fisik Ariel. Tubuh tersangka kasus video porno itu sangat kurus sehingga membuatnya jadi mirip anak SMA.

Hal itu diungkapkan oleh Gading Marten yang ditemui di D'Rajas Cafe & Resto, Senayan City, Selasa (19/10/2010).

"Pertama kali gue ketemu dia, kaget banget. Dia kelihatan pucat. Kurus banget, kayak anak SMA. Yang pasti, kalau elo lihat dia di dalam (tahanan Mabes Polri) pasti enggak akan menyangka kalau itu Ariel. Beda banget deh pokoknya," tutur Gading.

Banyaknya tekanan dan didera stres, diduga menjadi penyebab Ariel kian kurus. Belum lagi kebebasannya hilang selama berada di hotel prodeo.

"Hukuman fisik dan moral, gue rasa sudah dia dapat semuanya. Yang lebih berat itu adalah hukuman dari masyarakat. Dia dicemooh, itu pasti berat banget. Belum lagi tekanan dari sana-sini. Tekanan-tekanan itu pasti membuat dia stres dan makan enggak teratur," paparnya.

Ariel disebutkan akan bebas dari bui pada 23 Oktober 2010. Namun, jika dilihat dari hitungan 120 hari masa penahanan sejak 22 Juni 2010, Ariel bebas hari ini. Meski akhirnya nanti kekasih Luna Maya itu dilepaskan dari tahanan, bukan berarti kasusnya ditutup.

Menyambut hari kebebasan mantan suami Sarah Amalia itu, Gading berharap Ariel bisa terus menghasilkan karya musik.

"Di luar sana banyak yang mendukung dia. Setelah dia keluar, pasti dari Musica dan fans-fans Peterpan memberikan sesuatu untuk membuat dia agar terus berkarya. Mudah-mudahan dia bisa berkarya lebih baik lagi. Dan gue harap, karya terbarunya lebih gila lagi," doa Gading.(ang)

Menara 100 tingkat bukan pembaziran - Najib




Datuk Seri Najib Razak mempertahankan cadangan pembinaan menara 100 tingkat bernilai RM5 bilion oleh Permodalan Nasional Bhd (PNB) dan menyifatkan ia bukan pembaziran tetapi bertujuan menjana ekonomi serta mewujudkan satu mercu tanda Malaysia yang maju dan moden.

Perdana Menteri berkata pembinaan menara itu akan turut membawa manfaat kepada pelbagai sektor.

"Banyak kerja-kerja kontrak yang boleh kita agihkan untuk menggerakkan kegiatan ekonomi, dan kawasan itu boleh menjadi pusat perniagaan menempatkan peniaga bumiputera dan bukan bumiputera, menjadi pusat tarikan dan beri keuntungan.

"Projek ini bukan pembaziran tapi menguntungkan, yang dirancang (oleh) PNB. Najib berkata beliau tidak mengarahkan PNB untuk mewujudkan projek itu.

"Saya tidak arahkan PNB. PNB yang mencadangkan (perkara) ini, sesuatu yang sangat diingini oleh pengurusan atau lembaga (pengarah) PNB," katanya pada sidang akhbar selepas menyampaikan amanatnya kepada anggota perwakilan di majlis tertutup Taklimat Presiden sempena Perhimpunan Agung Umno 2010 hari ini.

Semasa membentangkan Bajet 2011 Jumaat lalu, Najib, yang juga Menteri Kewangan, mengumumkan satu lagi mercu tanda akan dibangunkan iaitu menara setinggi 100 tingkat yang dinamakan Warisan Merdeka dan dijadual siap pada 2020.

Najib berkata dalam sejarah negara ini, Perdana Menteri keempat Tun Dr Mahathir Mohamad dikritik hebat oleh pembangkang apabila membuat keputusan untuk membina jambatan Pulau Pinang, namun akhirnya sekarang rakyat Pulau Pinang meminta jambatan yang kedua.

Dr Mahathir juga dipertikaikan semasa membina Menara Berkembar Petronas, jadi rasional kerajaan bagi pembinaan menara warisan adalah sama, katanya.

Warisan Merdeka akan menjadi menara tertinggi di Malaysia. Projek itu akan mengekalkan Stadium Merdeka dan Stadium Negara sebagai warisan negara.

- Bernama

LAGU TERNGIA-GIA DI TELINGA- LAGU UMNO

BERSATU * BERSETIA * BERKHIDMAT


Bersatu Kita Bersatu

Dengan Setia Berganding Bahu

Jiwa Teguh Berpadu

Kita Rumpun Melayu



Bersama Kita Bersama

Mendukung Hasrat Semua

Berjasa Pada Bangsa

Agama Dan Negara



Lambang Kita Yang Gagah

DiPandang Mulia Dan Indah

" BERSATU , BERSETIA , BERKHIDMAT "

Cogan Katanya

UMNO Terus Mara

Untuk Rakyat Malaysia

Tuesday, October 19, 2010

~n-a-n-i~: Yang Belum Kahwin Atau Sudah Kahwin Wajib Faham In...

~n-a-n-i~: Yang Belum Kahwin Atau Sudah Kahwin Wajib Faham In...: "Kewajipan Suami 1. Suami adalah ketua kelualga, pelindung isteri dan anak-anak. Sebagai pelindung keluaiga dan ketua unit masyarakat yang k..."

kelakar....

BAB 1
Mamak dapat anak

Suatu hari sedang Ali minum teh di gerai Mamak yang biasa dikunjunginya,
tiba-tiba Mamak gerai tersebut bersorak gembira
dan terus datang kepadanya

Ali: Apa yang suka sangat Mamak ni?
Mamak: Saya bini juga surat India mari.
Ali: Apa dia cakap? Tentu good news....
Mamak: Dalam dia punya surat ada cakap sudah beranak. New baby!Ayo.... saya banyak suka hati la. Saya belanja awak free minum jugak!
Ali:Tahniah! Mamak. Ini kena balik India cepat ni?
Mamak:Ya la, saya sudah tiga tahun tarak balik.
Ali: Lerrrrrr.??? ??...kalau 3 tahun tarak balik tu anak siapa? Hahahaha

BAB 2
Cium Isteri

*Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami:*
*Isteri :Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu?*
*Suami :Kenapa?*
*Isteri :Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang*
*kerja, dia akan berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah*
*mereka. Kenapa abang tak buat macam tu?*
*Suami :Nak mampus... Mana abang kenal isteri dia?'*

BAB 3
*Cara Bunuh Setan*

Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau si isteri menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya. 'Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/bersetubuh kan bang, dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor...

专家建议火箭将两将换猫王 称华莱士可助休城冲冠

北京时间10月19日,《red94》专栏作家考纳-温尼发表文章,建议火箭队在中期交易市场上考虑用巴蒂尔和布鲁克斯打包,与山猫队交换杰拉德-华莱士。
美媒体在分析火箭队与山猫队这项交易的可行性时认为,首先双方在这项交易当中薪资方面是匹配的,而且通过这样一桩交易,山猫队可以得到一名他们急需的实力强劲的控卫,山猫主帅拉里-布朗又很欣赏篮球智商高的老将球员,他应该会愿意引进巴蒂尔。
美媒体分析指出,通过与山猫队进行交易,火箭队引进杰拉德-华莱士之后,他们可以在侧翼得到一名攻防能力均相当全面的球员,这样一名球员可以为姚明、斯科拉和凯文-马丁拉开场上进攻空间,而且经过这样一番运作,火箭队还可以减少他们之前对控卫球员在得分方面的过度依赖,将更多攻击重心转移到姚明、马丁和斯科拉等其他几个点上。
美媒体认为,经过上述一番运作之后,火箭队送走布鲁克斯,这样他们就可以让洛瑞顺理成章地上升到先发控卫位置,这样他们可以增强控卫位置的防守实力。虽然失去巴蒂尔对火箭队的领袖能力和职业精神方面会是一种损失,但是杰拉德-华莱士的整体能力比巴蒂尔要更强,这对于球场之上的火箭队战力来说是一种升级。杰拉德-华莱士上个赛季在他的位置上数据是可以排在全联盟第七位的球员,另外他的篮板球也相当出色,上个赛季场均贡献10个篮板球可以排在全联盟小前锋之首。
火箭队如果能够引进杰拉德-华莱士,他们的整体防守实力也会提升,虽然巴蒂尔的有些防守作用很难以数据体现出来,但是杰拉德-华莱士对于球队防守端的功效却是显而易见的。让杰拉德-华莱士与洛瑞联手担任先发,那火箭队的后场整体实力会有明显的提升。
对于火箭队来说,要放走巴蒂尔和布鲁克斯或许是很难做出的一个抉择,但是洛瑞完全可以顶替布鲁克斯在控卫位置发挥作用,而且通过与山猫队的交易,火箭队在小前锋位置上又进行了升级,这对于火箭队来说绝对是一件好事。火箭队如果能够做成这样一桩交易,让他们最为薄弱的小前锋位置实力得到增强,这或许他们才会真正具备冲击总冠军的实力。

SSC Ultimate Aer


SSC Ultimate Aero: the grudge match


Want to know what 1,200 horsepower feels like? In a car that weighs a third less than a Bugatti Veyron? It's violent, bonkers, near malicious. A crush on your body, a blur on your vision. As magnetic and sinister as peering over the edge of a cliff at crashing waves hundreds of feet below. A headlong rush - a physical one towards the far-distance, and a metaphorical rush towards the edges of your own self-restraint that, for me at any rate, exposes a gaping shortfall of skill to make the best of torque that can, because there's no traction control, produce extravagant wheelspin in the first three gears and occasionally in fourth beyond 100mph. In the dry.

But that's an original I'm driving. The spectacular white car in this gallery is its yet-unnamed replacement. Which will have some vital driver aids, but will also have another 150-odd horses, better aero and a whole lot less weight. Oh. Good. Grief.

Words: Paul Horrell
Photos: Ripley and Ripley

Afghanistan - and 10 other debates Australia needs to have



Afghanistan - and 10 other debates Australia needs to have

Although no vote is expected at the end and the government's military policy will not be determined by the outcome of the MPs' speeches, it is still a chance for the issue to be debated and the mood of the nation to be guaged.
But if this is the start of the "new politics" in Australia - what other major issues or problems should we demand our politicians debate, and maybe even solve?
Here's a starter list of things that we think the Parliament could be discussing as a priority this week. Feel free to add your suggestions in the comments section:
1 - Closing the gap
For too long confined to the too-hard bin by both major parties, the living standards of Indigenous people in Australia has never been anything to be proud of. Currently, our Indigenous people can expect to die 17 years before their non-Indigenous counterparts.
2 - Suicide rates
Take the amount of Australian soldiers that have died in Afghanistan, multiply it by 100 and you have the amount of people who die in suicide every year in Australia.
3 - Housing affordability
Australia has some of the most expensive real estate in the world, and with construction of new homes lagging well behind what's required to accommodate the combined factors of baby boom, "Big Australia" and immigration, it's not going to get any easier without the Government stepping in to get the market under control.
4 - National Broadband Network
Australians "enjoy" broadband speeds that are well below virtually all of the rest of the Westernised world. As of late 2009, we chug in at #15 on the world broadband map, with speeds 12 times slower than leader Japan and almost 20 times more expensive. But is it worth spending $43bn on speeding it up?
5 - The dollar
The strong Aussie dollar may make shopping online or going overseas cheaper but it isn’t all good news. Exporters will find it harder to compete as the relatively cost of our goods become more expensive and our local travel industry will take a drubbing as the Aussie dollar deters visitors from coming down under.
6 - Cost of living
Grocery prices, power, water - the list of services and basic needs that seem to be getting more expensive at a rate outstripping our wages grows daily. Or does it? Is it all in our minds?
7 - Obesity
Australia consistently ranks as one of the fattest nations in the world. This has potentially catastrophic consequences for the national health system. Are we doing enough to shape up?
8 - Alcohol-related violence
Anyone who has been out on a weekend night in an Australian city will have borne witness to this problem. The Australian Institute of Criminology says a conservative estimate is $1.7 billion in terms of the economic cost of alcohol-related violence; the social cost is estimated $187 million. The real cost is probably many multiples higher in terms of lost productivity and healthcare.
9 - Transport
It seems to take us longer to get to work every year. In NSW, the Keneally Government scrapped a 10-year, $50 billion CBD Metro project. Melburnians are swearing at the new Myki system. In Brisbane, the $3bn Clem7 tunnel is looming as a financial disaster. Who is responsible for crippling our commute and where are the long-term visions?
10 - Environment and climate change
Last, but by no means least, is how we deal with climate change in Australia. The country that once "rode on the sheep's back" is facing the double hit of extreme weather and having to pay increased taxes to fix the problem. Our mining industry claims being forced to pay an unreasonable share of the cost will put thousands of Australians out of work. How can we balance looking after the environment with looking out for Australian families?

Tragedi Bot Ekspress Karam di Bintulu




Tragedi bot ekspress karam di Sungai Kakus, Kelebu, Bintulu lebih kurang pada pukul 2.30 petang semalam di khuatiri meragut sekurang-kurangnya 19 nyawa apabila bot penumpang yang sarat membawa penumpang karam petang semalam selepas berlanggar dengan sebuah tongkang mengangkut balak.

Sehingga pukul 9 malam tadi, 4 penumpang disahkan mati lemas, manakal 19 lagi masih hilang.

RESAH...ahli keluarga sedih menunggu mayat mangsa lemas.

BINTULU: “Semuanya kelam-kabut, tetapi saya dapat memecahkan tingkap bot dan berenang keluar,” kata Silo Gerenang, 58, seorang daripada tujuh penumpang yang selamat selepas sebuah bot ekspres karam di Sungai Kakus, Kelebu di sini, semalam.

Menurut Silo, sebaik bot yang membawa lebih penumpang itu terbalik selepas berlanggar dengan bot tunda balak di Ulu Sungai Anap, suasana menjadi kelam-kabut dengan jeritan penumpang meminta tolong dan ada juga berasak mencari jalan keluar menyelamatkan diri.

“Kejadian berlaku sekelip mata dan kebanyakan penumpang gagal menyelamatkan diri kerana terperangkap. Saya bersyukur dapat keluar dan berenang ke tebing sungai sebelum dibawa orang ramai ke hospital,” katanya.

Sehingga jam 8 malam tadi, empat mayat ditemui manakala nasib yang lain belum diketahui. Dua mayat ditemui kira-kira jam 8 malam dan kira-kira 40 minit kemudian, satu lagi mayat yang belum dikenal pasti identiti ditemui dalam bot terbabit.

Selang lima minit kemudian mayat keempat ditemui ketika bot ekspres yang terbalik ditarik naik ke permukaan menggunakan sebuah tongkang lain.

Difahamkan, bot ekspres berkenaan tidak menyediakan jaket keselamatan kepada penumpang dan ketika kejadian ia membawa penumpang berlebihan.

Sumber Harian Metro

Monday, October 18, 2010

Malaysians need quick and reliable access to global information

KUALA LUMPUR: Malaysians need to have a speedy and reliable access to global information and insight in order to address new global challenges, Tan Sri Muhyiddin Yassin said.
The deputy prime minister said the people also need to have a good grasp of global issues such as those concerning weapons of mass destruction, human cloning and genetically-modified food, health issues, new epidemics, education, the role of the global media and environmental issues.

"One thing that is clear through all this uncertainty, as Malaysian global citizens, we need to be increasingly globally aware.


"We need direct access to best ideas from around the world so we can apply those ideas at home," he said at the opening of the International Forum on "The Creation of Global Citizen: Media Liberalisation and New Political Realities" here today.

The two-day forum, attended by 63 representatives of 22 political parties from 20 countries, is held in conjunction with the 61st Umno General Assembly.

Describing the media as "an important thoroughfare for ideas and information", Muhyiddin said Malaysia's effort to protect media freedom in the country "has brought real benefits to all of us."


In fact, he said the media had been "integral to our becoming global citizens in the first place."

"However, let me be equally clear that while it is in our best interest to further liberalise the media to increase our global awareness, we must not forget that freedom of the press is not a blank cheque to do whatever we want," he said.

The deputy prime minister said the protection of media freedom only came when those freedom was used in a responsible manner.


"I believe the media in this country largely understands what constitutes a fair, free and responsible press. While we celebrate the advances of technology, we have to be cautious of what it can do as communication tools," he said.

Muhyiddin acknowledged that the media scenario of today had changed, saying, "Thanks to new tools like weblogs, it is now possible to easily publish to the Internet."

"Everyday, people like you and me share stories and opinions with the rest of the world."

He also called for a sense of responsibility in sharing those ideas and aspirations, either small or big.

The forum will feature several speakers including former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad. -- BERNAMA



Read more: Malaysians need quick and reliable access to global information -- Muhyiddin http://www.nst.com.my/nst/articles/Malaysiansneedquickandreliableaccesstoglobalinformation--Muhyiddin/Article/#ixzz12hLIYzla

MOUNT KINABALU INTERNATIONAL CLIMBATHON 2010




Deemed “the World’s Toughest Mountain Race”, the Mount Kinabalu International Climbathon is the ultimate challenge to take for those who are game enough to test their endurance by running up and down Mount Kinabalu for a total distance of 21 kilometers.

The first climbathon was inaugurated in 1987 when Sabah Parks decided to scout for people to be in the rapid rescue squad, who are a team of rangers who are able to bring down injured climbers in minimal time—especially during times of bad weather or when helicopters are not available.

The participation for the climbathon was restricted to Malaysians only, until a year later when it was then opened for international participation. Starting 1995, the Sabah Tourism Board took over to organize this annual event.

The Mount Kinabalu International Climbathon is now very popular among the European mountain runners. They form the majority members in the World Mountain Running Association (WMRA), whose patron is the International Amateur Athletic Federations (IAAF).

Sabah Tourism Board and its wholly-owned subsidiary - Sri Pelancongan Sabah Sdn Bhd as the organizer for the Mt.Kinabalu International Climbathon; through the Malaysian Amateur Athletic Union (MAAU), initiated to have Malaysia as the member country in the World Mountain Running Association.

Malaysia is the first Asian member country to be in the WMRA. Climbathon received a major boost when Malaysia won its bid to host the World Mountain Running Trophy in 1999 at Kinabalu Park—which is Malaysia’s first World Heritage Site.

Pelakon Yalal Chin meninggal dunia


PETALING JAYA: Jenazah pelakon dan dramatis terkenal, Yalal Chin selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kelemak, Alor Gajah, Melaka pada pukul 11.30 pagi, Sabtu.

Beliau meninggal dunia kerana sakit jantung dan komplikasi pendarahan dalam otak di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Cheras pada pukul 12.15 pagi, Sabtu.



Allahyarham sebelum ini ditempatkan di Unit Rawatan Jantung (CCU) di HUKM kira-kira dua minggu lalu.

Yalal Chin atau nama sebenarnya Yalal Abu Chin, 67, meninggalkan seorang balu iaitu Suriani Mohd Yusof.

Jenazah Allahyarham dibawa ke Melaka, awal pagi ini, untuk disemadikan di kampung halamannya.

Sepanjang penglibatan arwah dalam industri seni, beliau pernah bergelar pengarah, pengurus produksi dan jururunding skrip.

Yalal pernah muncul dalam filem Misteri Jalan Lama, Paloh dan Wanita Bertudung Hitam, drama bersiri Ezora dan telefilem Aku Yang Aku Cari.

Friday, October 15, 2010

BAJET 2011



BAJET 2011.....




Hari ini, bajet 2011 akan dibentangkan oleh Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak dan apa yang menariknya selain menunggu pemberian bonus kakitangan awam 2011, bajet Malaysia ini merupakan bajet pertama di bawah Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK10).

Sedikit ringkasan tentang bajet 2011 yang akan dibentangkan petang ini :


Perkara berkaitan pekerjaan terutama pelaksanaan gaji minimum, cukai dan subsidi, kualiti dan kos pendidikan serta menaikkan taraf perkhidmatan internet dan jalur lebar adalah antara topik yang dibangkitkan.
Permintaan untuk peningkatan insentif kepada mereka yang kurang bernasib baik, kawalan ke atas harga barangan pengguna, peningkatan pembangunan di kawasan pedalaman bagi menarik peluang komersial kepada golongan muda, insentif untuk pembangunan teknologi hijau, peningkatan peruntukan untuk keselamatan negara dan program mengatasi pendatang tanpa izin.
Kerajaan mungkin akan memansuhkan duti setem atau potongan cukai bagi faedah pembelian rumah pertama bagi meningkatkan pemilikan rumah di kalangan rakyat dan pada masa sama merangsang sektor pembinaan.
Bagi meningkatkan kesejahteraan rakyat, tumpuan juga akan diberi dalam sektor kesihatan, pengangkutan awam, pendidikan dan keselamatan. Cukai rokok dan tembakau serta minuman keras pula dijangka dinaikkan.
Bagaimana dengan bonus gaji kakitangan awam? Kemungkinan kerajaan akan memberi bonus sebulan gaji atau sekurang-kurangnya sagu hati RM1,000 kepada kakitangan awam. Kaya lah kalau dapatkan? hehe!


P/s: Walaupun saya tidak merasa bonus kakitangan awam 2011, tetapi saya menyokong dengan kenaikan cukai rokok dan minuman keras. hehe! Mesti ramai yang tak sabar menunggu bajet 2011 nanti. heh!

Sen. Carl Levin Calls For U.S.to Take 'Dramatic Leaps' Toward Fuel Efficiency




Sen. Carl Levin Calls For U.S.to Take 'Dramatic Leaps' Toward Fuel Efficiency

Michigan Sen. Carl Levin, a titan of the auto industry, called this week for sweeping changes in U.S. fuel economy standards to speed the adoption of plug-in electric vehicles and reduce their prices within 15 years -- a goal that automakers fear could put the cart before the horse.

At the Business of Plugging in Electric Vehicle Conference in Detroit on Wednesday, Levin said U.S. fuel standards "forces auto manufacturers to focus on incremental improvements rather than dramatic leaps forward. He called that approach "a row boat when what we need is a high-tech whitewater raft."

Instead of setting fleet average targets, Levin said Washington should explore the possibility of requiring by 2025 that "certain classes of vehicles be made up of plug-in hybrids, all-electric vehicles, fuel-cell vehicles or other alternatives to oil."

"I know the idea of such a mandate would be controversial," he said. "But the incremental gains of our current approach are achieved at great cost, in terms of resources and policy struggles."

"Our goal should be nothing short of making electric vehicles affordable and attractive to every American family," he said.

Gloria Bergquist, spokeswoman for Alliance of Automobile Manufacturers, told FoxNews.com that the group supports Levin's goal but added "there's a lot of things that need to happen before we can achieve that vision."

The electric infrastructure needs to be in place, including local permits for home charging stations, improved battery technology, and standards for electrical plugs, Bergquist said, who pointed to her group's website for a visual presentation on what's needed.

"This needs to come together to achieve this electric vision," she said. "We hope we can achieve this and have more electric vehicles on the road in 15 years. We can't just mandate the technology. We need to have the whole infrastructure and system in place."

The Michigan senator's comments came Wednesday, the same day that the Environmental Protection Agency said gas stations can start selling fuel with more ethanol, another controversial decision opposed by automakers, environmentalists, cattle ranchers, food companies and a broad coalition of other groups.

The EPA recommended a higher blend of up to 15 percent from the current blend of 10 percent ethanol for cars and light trucks built since 2007. Motorists with older vehicles who use more ethanol risk damaging their engines with too much corn-based fuel, the agency said.

The move means that gas stations, if they choose to sell the fuel, will have to use special pumps and signs to make sure consumers don't fill their vehicles with the wrong fuel. The EPA said it will propose new pump labeling requirements to help consumers figure out which gas to use.

The EPA has said a congressional mandate for increased ethanol use can't be achieved without allowing higher blends. Congress has required refiners to blend 36 billion gallons of biofuels, mostly ethanol, into auto fuel by 2022.

Agriculture Secretary Tom Vilsack called the EPA decision "an important step toward making America more energy independent and creating much-needed jobs in rural America."

"Increasing the use of ethanol in automobiles and light trucks not only provides biomass and biofuel producers with additional revenue enhancing opportunities, it will help us reach the Obama administration's goal of increasing renewable fuels usage in the U.S. marketplace to 36 billion gallons by 2022."

But automakers say they are worried the EPA decision would eventually lead to motorists unknowingly filling up their older cars and trucks with E15 and hurting their engines.

The problem could be exacerbated if E15 fuels are cheaper than more conventional blends, prompting owners of older vehicles to use the fuel despite the potential engine problems.

"We think that's going to lead to a lot of consumer confusion," Bergquist told FoxNews.com. "If consumers have a bad experience with alternative fuels, they're going to be turned off."

Bergquist noted that since 2000, U.S. automakers have increased production of so-called flex-fuel vehicles, which can run on blends of up to 85 percent ethanol and 15 percent gasoline. There are currently about 8 million flex-fuel vehicles on the road. Detroit automakers have pledged to make about half of their vehicle production capable of running on E85 by 2012.

"We as automakers support E85 because we produce vehicles that run on gasoline and ethanol and we can because we've hardened the vehicle's system," she said. "But just the average vehicle on the road today and beyond haven't been adopted for a more corrosive fuel."

Could Dems Pull An Upset in KENTUCKY?


Could Dems Pull An Upset in KENTUCKY?

Republican Rand Paul and Democrat Jack Conway squared off in their third debate on Thursday morning at a performing arts center in Paducah, and reports out of the region detail disagreements on just about every topic from health care to unions to term limits.

A national vs. local tug-of-war is playing out between these two candidates, with the 40-year old Democrat trying to drag the race into the state arena -- talking about Kentucky's major drug problem and the safety of coal miners in this coal-producing part of the country.

A tea party favorite, Paul has portrayed attorney general Conway as a big-spending, liberal trial lawyer who will be a rubber stamp for the Obama agenda, a formula used by a number of Republican newcomers in this cycle in states that went for McCain in 2008. Case in point, Paul has slammed Conway's support of the recent health care reform law and its $500 billion cut to Medicare as proof positive that the Democrat is an Obama yes man.

But it is a Paul stumble on Medicare that recently gave Conway an opening on the issue. Paul, a 49-year old ophthalmologist, had to alter an ad saying he "never" supported higher Medicare deductibles after Conway produced an ad using his opponent's own words against him from 2009, saying, "The real answer to (saving) Medicare would be a $2,000 deductible." Paul's altered spot said merely he "doesn't support higher Medicare deductibles."

But that was not enough. The issue is now front and center on Paul's website, as well, and the campaign released this ad showing an elderly Paul patient saying not only that she trusts her physician, that he "doesn't want higher Medicare deductibles for seniors like me," but that "career politician" Conway "jeopardizes" the program with his big spending.

From the outset of this campaign, the odds were overwhelmingly in Paul's favor, particularly with his high name recognition and sour national mood toward Democrats. But Conway has closed the gap and with undecided voters in recent polls taken into account, this race appears to be much more of a true toss-up, though most experts still give Paul a slight advantage.

A Fox News/Opinion Dynamics poll released Thursday shows Republicans maintaining a nine-point advantage over the majority party, making the closeness of the Kentucky race particularly notable, especially given that Conway has also been vastly outspent by his opponent.

The DSCC's executive director, J.B. Poersch, predicted earlier this week that this race would be the surprise of the night on Nov. 2, breaking for Conway in a nail-biter, an outcome his counterpart at the NRSC, Rob Jesmer, flatly refuted. The state has not sent a Democrat to Washington since 1992.

Conway spokesman John Collins cited the rampant prescription drug problem in the state as another area of fertile ground for his law and order candidate. Paul has questioned the pressing nature of the abuse, prompting a number of sheriffs to endorse Conway, though a handful still support Paul.

It's certainly no surprise that energy and coal are key issues in this campaign. An NRSC spokesman said Conway had flip flopped on cap and trade, citing articles in 2009 that say the Democrat supported the measure and that any problems could be worked out to prevent high energy costs.

Conway now says he opposes the measure, with his spokesman noting that "Conway even sued the EPA."

The NRSC also recently slammed Conway for a flip flop on whether or not to extend the Bush tax cuts. The Democrat said recently he would support extending all of the expiring tax cuts, but in this NRSC "Flip Flop Jack" ad, Republicans use video of Conway saying he would "favor letting expire probably the majority of the Bush tax cuts."

A host of mine tragedies has put the issue at the forefront of this campaign, as well, and statements by Paul early in the year heightened the profile of the issue. "We had a mining accident that was very tragic," Paul told Good Morning America in May. "Then we come in, and it's always someone's fault. Maybe sometimes accidents happen."

The unions and Conway pounced, saying Paul wanted to end federal regulation of mine safety. The Republican had to clarify his position in August saying he wanted more of a balance between the feds and state officials. But then a controversy erupted over federal mine inspectors, which prompted Paul, more of a state's rights Libertarian, in response to a questionnaire from The Associated Press, to insist that he would not only enforce federal safety rules, but he would also possibly add more mine inspectors.

Kentucky is home to some 18,000 miners and their families, comprising a key voting bloc in the state.

Both candidates have had political rock stars in the state making their case. Former President Bill Clinton, and not President Obama, stumped for Conway earlier this month; former Alaska Gov. Sarah Palin, a Fox contributor, campaigned for Paul.

And though Paul was not the first choice of Kentucky's senior senator, Mitch McConnell, very popular in the state, the senator has also been campaigning for the tea party maverick. The minority leader has helped Republicans across the threshold in the past, so it's possible he could do so once again.

Still, 19 days out, Collins, savoring his boss' underdog status, says the Conway campaign "is exactly where we want to be...We're on the offense. We're focused on Kentucky issues and things that are cutting through the national noise."

The campaign is set to announce third quarter numbers near $1 million, an amount Collins says will keep the campaign on the air until Nov. 2 (and they are poised to drop a new ad - topic tba), despite the 13 media markets spread across the Bluegrass state. It is not yet clear how much Paul has raised, though fundraising has not been an issue for the conservative.

The next debate, of the two that remain before the election, will occur Sunday night at the University of Louisville.

Thursday, October 14, 2010

SURAT DARI SYAITAN UNTUK MU...



Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu.
Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan shalat Isyak sebelum berangkat ke tempat tidurmu
Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya
Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,
Hai Bodoh, Kamu millikku.
Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak mengubah cara hidupmu.
dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu .
Malah aku masih membencimu, karena aku benci Allah.
Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.
Dia sudah mencampakkan aku dari surga, dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk membalaskannya.
dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka.
Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana untukmu dihari depan.
Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,
Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH
Aku benar-benar berterimakasih padamu, karena aku sudah menunjukkan kepadaNYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita jalani.

Kita nonton film 'porno' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong,munafik,makan sekenyang-kenyangya, bergosip, menghakimi orang, mennikam orang dari belakang, tidak hormat pada orang tua ,
Tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk.

TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.
Ini hanya merupakan surat penghargaanku untuk mu.
Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita.
Ayuhlah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya.
Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu.
Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.
Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa.
Kamu sudah 20 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda.
Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu.

Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa.
Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong,berjudi,bergosip, dan hiduplah se-egois mungkin.
Begitulah anak-anak .
Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya.
Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi.
Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang.
Memperingati orang bukan tabiatku, tapi diusiamu sekarang dan tetap melakukan dosa, sepertinya memang agak aneh.
Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit.
Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atasdosa-dosamu.
Hanya saja kau harus menjadi orang tolol yang lebih baik dimata ALLAH.
Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu.


Catatan : Jika kau benar2 menyayangiku , kau tak akan memberi surat ini dengan sesiapapun