Google+ Followers

FOLLOW LAH YUP MMBR2 YG FOLLOW AQ NI...

Thursday, December 27, 2012

Permohonan rebate / rebat rm200 telefon pintar atau smartphone - BAJET 2013


updated 2/3/2013


Syarat-Syarat Rebat RM200 Telefon Pintar (3G) Dalam Pakej Komunikasi Belia

v     Anda mesti warganegera Malaysia yang berumur antara 21 tahun sehingga 30 tahun
v     Anda mesti mempunyai pendapatan bulanan RM3000 ke bawah
v     Anda hanya layak menerima rebat RM200 jika model telefon pintar 3G yang diluluskan itu tidak melebihi harga RM3000
v     Setiap belia yang terpilih hanya layak menerima sekali sahaja rebat RM200 untuk setiap telefon pintar 3G mereka
v     Pelanggan jalur lebar mudah alih sedia ada atau pakej internet baru. Penyedia talian seperti Maxis Berhad, Celcom Axiata Berhad, DiGi Telecommunications Sdn Bhd, U Mobile, YTL Communications, Tune Talk dan Clixster. sedia menunggu anda sebagai “pelanggan baru mereka” dan dijangka telefon pintar 3G ini sendiri akan diedarkan oleh Senheng dan SenQ

Permohonan Rebat RM200 Telefon Pintar 3G (Smartphone) Pakej Komunikasi Belia

Mana-mana daripada anda yang berminat untuk mohon rebat RM200 telefon pintar 3G (smartphone) ini, anda boleh menghantar permohonan rebat RM200 secara online dengan cara KLIK LINK di bawah ini iaitu portal Suruhanjata Komunikasi Malaysia :

Insentif Jalur Lebar Negara. https://komunikasibelia.skmm.gov.my/
*IKLAN JAWATAN KOSONG KERAJAAN DISINI*

Permohonan Rebat RM200 Telefon Pintar 3G (Smartphone) Pakej Komunikasi Belia : Tempoh Sah Memohon
Bermula 1 Januari 2013  - 31 Disember 2013


Senarai Smartphone RM500 dan lebihRM500

 



Untuk senarai harga-harga penuh smartphone yang berharga di bawah Rm500.00 disini (KLIK DISINI)

Friday, December 14, 2012

Lirik Lagu Harus Berpisah by Cakra + Mp3






Cakra Khan - Harus Terpisah


(KLIK DISINI

Powered by mp3skull.com

Lirik Lagu Harus Berpisah by Cakra + Mp3


Harus Berpisah by Cakra

sendiri, sendiri ku diam..
diam dan merenung, merenungkan jalan yang kan membawa ku pergi
pergi tuk menjauh, menjauh dari mu..
dari mu yang mulai berhenti, berhenti mencoba..
mencoba bertahan, bertahan untukterus bersama ku..

ku berlari kau terdiam..
ku menangis kau tersenyum..
ku berduka kau bahagia..
ku pergi kau kembali..
ku coba meraih mimpi kau coba tuk hentikan mimpi..
memang kita tak kan menyatu..
bayangkan, bayangkan ku hilang..
hilang tak kembali, kembali untuk mempertanyakan lagi cinta..
cinta mu yang mungkin, mungkin tak berarti..
berarti untuk ku rindukan..

ku berlari kau terdiam..
ku menangis kau tersenyum..
ku berduka kau bahagia..
ku pergi kau kembali..
ku coba meraih mimpikau coba tuk hentikan mimpi..
memang kita tak kan menyatu…

kini harusnya kita, coba saling melupakan..
lupakan kita pernah bersama..

berlari kau terdiam..
ku menangis kau tersenyum..
ku berduka kau bahagia..
ku pergi kau kembali..
ku coba meraih mimpikau coba tuk hentikan mimpi..
memang kita tak kan menyatu…

Tuesday, November 20, 2012

Farid Sanullah - Don't Forget Allah lyrics











Farid Sanullah Don't Forget Allah lyric



















you're down and out
you just cant cope
You wanna shout
you lost all hope
On your knees, begging please
You turn and pray to find your way

Hey, you make doa Allah’s there

whoever you are cos he cares
Then you forget to say thank you Allah ,
You forget to say Insyallah
You forget to say Subhanallah
Raise your hands
Alhamdulillah

lets flashback lets backtrack
to a time like yours and mine
The story of the three
who long to be
to be free of their misery

T
o the poor he opened the doors
gave him plenty of His bounty

Then you forget to say thank you Allah
You forget to say InsyaAllah
You forget to say SubhanaAllah
Raise your hands Alhamdulillah

Can’t you see His promise to you
Can’t you see His promise is true
Hold on to the rope of Allah
Don’t lose hope in Allah
If you remember Allah in prosperity
He’ll not forsake you in adversity
Be mindful of Allah
He’ll guide you to all that His good

Then you forget, to say thank you Allah
You forget to say InsyaAllah
You forget to say SubhanaAllah
Raise your hands, Alhamdulillah
you're down and out
you just cant cope
you wanna shout
you lost all hope
On your knees
begging please
You turn and pray
to find your way
 
===========================================
DON'T FORGET ALLAH by FARID SANULLAH

Mitsubishi: Mirage New Cars 2012


kereta terbaru keluaran mitsubishi Mirage ini akan bersaing dengan Produa My-Vi dan Suzuki Swift dengan rekabentuk lebih menawan harga yang begitu berpatutan dan yang penting penjimatan minyak dianggarkan 21km bersamaan dengan 1liter minyak petrol..



Harga bermula dari RM57,000 untuk versi manual, RM64,000 untuk CVT standard dan RM65,000 untuk CVT high spec. model ini akan menggunakan enjin 1.2 liter, 12 injap 3 silinder, MIVEC dengan pilihan transmisi manual dan CVT. Terdapat 5 pilihan warna yang menarik ditawarkan









Wednesday, November 14, 2012

DOA AKHIR TAHUN

CONTOH DOA AKHIT TAHUN


Cara Membaca Doa Akhir Tahun Hijrah dan Doa Awal Tahun Hijrah


Ini adalah cara membaca doa akhir tahun hijrah. Diibaca 3 kali selepas waktu asar sebelum masuk waktu maghrib akhir bulan zulhijjah. Barang sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata:

“Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya selama setahun”

Doa Akhir Tahun Hijrah

doa akhir thn0 Cara Membaca Doa Akhir Tahun Hijrah dan Doa Awal Tahun Hijrah
Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak reda dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu.
Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.
Barangsiapa yang membaca doa akhir tahun ini, maka syaitan akan berkata:
“Hampalah kami di sepanjang tahun ini”.
Doa Awal Tahun Hijrah
Ini adalah cara membaca doa awal tahun hijrah. Dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Barang sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata: “Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.
doa awal thn0 Cara Membaca Doa Akhir Tahun Hijrah dan Doa Awal Tahun Hijrah
Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, Yang Qadim. Yang Awal dan ke atas kelebihanMu Yang Besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.
Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka
* kalau kita tak ke masjid atau surau, kita kumpulkan keluarga kita doa bersama-sama… InsyaAllah kita akan diberkati Allah dan RasulNya.

Monday, November 12, 2012

Superbike 1 Malaysia 1MBW



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berharap golongan penunggang motosikal berkuasa tinggi di negara ini akan bertambah kerana Malaysia berpotensi menjadi hub penunggang motosikal jenis itu di rantau ini.  "Saya menganggap ini sebagai titik permulaan kepada masa depan di mana kegiatan menunggang ini akan memuncak dan akan bercambah kepada bilangan yang jauh lebih besar lagi," katanya.



Dikatakan juga Malaysia bakal menjual dengan harga yang murah berbanding sekarang.. Alhamdullillah syukur lps ni kutooo mampu memiliki motobike ini. geram rasa nya lihat orang lain bawak sesekali nak merasa jugak.. he3 bru lah kekacakan kutooo menyerlah..



Monday, November 5, 2012

Pria Band - Kasih Jangan Pergi lirik



Pria Band - Kasih Jangan Pergi lirik



Bila ku hanya sesaat bagi mu
Jangan biarkan ku terlanjur menyanyangmu

Aku tak sangup jauh dari mu
Karena kau yang membuat aku menyanyangmu
Cinta yang ku punya bukan sekedar kata
Cinta ku ini abadi untukmu

Kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi
Jangan pernah meninggalkan aku sendiri
Aku tak bisa aku tak sanggup
Bila sendiri...

Kasih jangan jangan jangan jangan kau pergi
Jangan pernah meninggalkan aku sendiri
Aku tak bisa aku
Bila kau pergi....
 
Aku tak sangup jauh dari mu
Karena kau yang membuat aku menyanyangmu
Cinta yang ku punya bukan sekedar kata
Cinta ku ini abadi untukmu....




Lirik Lagu Sayang - Shae

Lirik Lagu Sayang - Shae




 




Sayang apa khabar dengan mu
Di sini ku merindukan kamu
Ku harap cinta mu takkan berubah
Kerna di sini ku tetap untukmu

Sayang apa khabar dengan mu
Cobalah kamu telepon diriku
Ku rindu dengar suara indahmu
Kerna dirimulah semangat hidupku

Sayang dengarlah permintaan ku
Jangan ragu kan cintaku
Sayang percayalah apa kataku
Kerna ku sayang kamu

Sayang dengarlah permintaanku
Jaga hatimu untukku
Sayang dengarlah bisikan hatiku
Kerna ku sayang kamu

Wednesday, October 3, 2012

BAJET 2013 - BORANG bantuan rakyat 1Malaysia (BR1M 2.0), Bujang RM250




Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 boleh dilakukan secara online di laman web Kementerian Kewangan treasury.gov atau menggunakan borang mulai 1 November 2012 dan bayaran BR1M 2.0 dijangka diagihkan pada awal tahun 2013

jom kunjungi blog terbaik saya pasti terhibur sila like FB dan join kutooobamboo

 

 

 

UNTUK DOWNLOAD BORANG YANG LENGKAP KLIK SINI

 

 

 UNTUK PERMOHONAN / UPDATE PERMOHONAN KLIK SINI




Bantuan Rakyat 1Malaysia kali kedua ini juga dikenali sebagai BR1M 2.0.Menariknya kriteria penerima diperluas kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas.

Rakyat Malaysia yang berkelayakan seperti syarat permohonan yang dinyatakan dibawah boleh mendaftar
Isi Rumah Syarat
Bantuan RM500
  • Warganegara Malaysia
  • Berpendapatan kasar RM3,000 sebulan ke bawah

Untuk info,penerima sebelum ini tidak lagi perlu mendaftar untuk kali kedua.Mereka telah layak secara automatik

Definasi Isi Rumah
Adalah seorang lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada ahli keluarga yang tinggal serumah atau ketua keluarga contohnya
  • Berkahwin
  • Ibu atau Bapa tunggal yang mempunyai tanggungan
  • Bujang (Janda,Duda)yang mempunyai tanggungan dan warga emas  (sebatang kara)
BR1M 4 borang br1m 2.0 : pemohon baru
BR1M 3 borang br1m 2.0 : pemohon baru

Individu (Bujang) berumur 21 tahun keatas berpendapatan RM2000 ke bawah layak menerima bantuan RM250
Individu (Bujang) Syarat
Bantuan RM250
  • Warganegara Malaysia
  • Berpendapatan RM2,000 sebulan ke bawah
  • Bukan pelajar IPT kerana akan mendapat bantuan baucar buku RM250
Pemohon baru yang memenuhi  kriteria yang seperti telah dinyatakan boleh mendaftar mengisi borang bersertakan antaranya
  • Salinan kad pengenalan
  • Penyata/slip gaji bagi pemohon yang menerima gaji
Borang boleh di dapati menerusi
  • kaunter di Pejabat Pembangunan Negeri
  • Pejabat Daerah dan Pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri di seluruh negara
  • Lokasi yang terpilih(akan dinyatakan)
  • Online
Dalam satu kenyataan oleh Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ir Donald Lim Siang Chai berkata pengumuman mengenai BR1M 2.0 dalam tempoh antara satu hingga dua minggu lagi dalam bulan Oktober ini.

Pemohon baru yang ingin mendapatkan borang tersebut secara online boleh muat-turun (Download) dalam ruangan ini jika borang BR1M sudah diedarkan nanti.

sumber: http://www.enciknakal.com/2012/10/borang-br1m-2-0-pemohon-baru.html

CORETAN AKBAR:

Borang Brim 2.0 Mula Diedar Bulan Ini - Donald Lim
KUALA LUMPUR: Borang untuk mendapatkan wang Bantuan Rakyat 1Malaysia saringan kedua (BR1M 2.0) dijangka mula diedarkan bulan ini, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ir Donald Lim Siang Chai.
“Kerajaan akan membuat pengumuman mengenai BR1M 2.0 dalam tempoh antara satuhingga dua minggu lagi. Menjelang Oktober, borang itu sepatutnya sudahtersedia," katanya kepada media selepas merasmikan Sidang Kemuncak InsuransMalaysia 2012 di sini, Isnin.
Jumaat lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pelaksanaan program BR1M buat kali kedua, dengan kriteria penerima diperluas kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas yang berpendapatan tidak lebih RM2,000 sebulan, yang akan menerima bantuan RM250.
Beliau, yang juga Menteri Kewangan, berkata bantuan yang melibatkan peruntukan RM3 bilion dan mula dibayar awal tahun depan itu akan memberi manfaat kepada 4.3 juta isi rumah serta 2.7 juta individu bujang.
Lim berkata isi rumah yang telah membuat tuntutan untuk BR1M 1.0 tidak perlumendaftarkan diri untuk BR1M 2.0, manakala kepada isi rumah yang merasakanmereka layak, permohonan baru perlu dilakukan dan akan diteliti semula.
Katanya pemohon di bawah kategori individu bujang yang sedang belajardiperingkat universiti tidak layak untuk mendapatkan BR1M 2.0.
“Mereka tidak berhak mendapat BR1M 2.0 kerana mereka telah menerima baucarbuku RM250. Mereka tidak boleh mendapatkan kedua-duanya sekali," katanya, sambilmenyatakan golongan yang sudah tamat pengajian di universiti tetapi masih belumbekerja adalah layak untuk mendapatkan bantuan tersebut. BERNAMA

Monday, September 24, 2012

Aizat Jerrypah mp3 dan lirik





Lirik Lagu Jerrypah – Aizat Amdan

Sayangku, aku pasti
Kau sebahagianku
Sayangku, aku yakin
Takdir kita bertemu

Biarkan semua berlalu
All i know i’ll always have you
Pengganti tempat mengadu
Selamanya, engkaulah.. hanya

Sayangku, aku pasti
Takdir kita bertemu
Biarkan semua berlalu
All i know i’ll always have you
Pengganti tempat mengadu
Selamanya, engkaulah

Biarkan semua berlalu
All i know i always have you
Pengganti tempat mengadu
Selamanya, engkaulah.. hanya

Selama-lamanya
Selamanya

Tuesday, September 4, 2012

Dah makin Sial... virsi Open Condom Style




jika diperhatikan secara mendalam video ini dikisah kan mengenai pemimpin negara kita, korg mesti tau bangsa apa yang buat kan... si Bangsa ni memmag hendak menjatuh kan maruah org melayu terutamanya orang islam.. lps ni confirm si Bangsa ni tak kan takut2 lagi nak menghina orang islam.


aku tak nk komen banyak2 ni adalah kesan jangka masa panjang.. bangsa diorg dah tak takut lagi dengan bangsa kita, kita pulak yang takut pada dia, tak seperti dahulu... pada masa dahulu mereka sangat takut dan hormat.


lepas tu bangsa diorg lah merancang tuk tukar bendera Malaysia ni.. tak ada isu lain ke..macam macam mana Malaysia ni nak jadi lebih maju???

cuba korang perhatikan? bangsa siapa yang buat? tentu lah bangsa kita.. tp yg sokong dari belakang? aku tak nak cakapalah... korang mesti tau siapakan? 

so moral of the stories bangsa tu nak menjatuh kan bangsa Melayu hanya dengan mengunanakan bangsa kita sendiri bru tak nampak bro..

so aku nk komen dekat gambar tu: Bro kalu ko sokong PAS, ko ni Islam ker? Islam ada ajar buat macam gini ker. kesalahan pertama ko dedah aurat ko dkt publc, kedua tu bangsa kita sendiri lah beb, bangsa lain siap tepok tangan lagi..

Bro kalu sokong PKR, parti ni mmg suka main bontot ke?..

so aku ni bukan dari parti mana2 yer aku cuma komen ttg apa yang dah berlaku ttg bangsa melayu jer....

Thursday, August 30, 2012

Teman Pengganti - Black & Malique lirik mp3 video




(Intro Black)
Ketawa bersama
Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama


(Malique)
Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertahta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

(Black) chorus
*Rahsia ini
Telah lama aku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

verse 2 (malique)

Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami

Setia mendengar, sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada, seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

Ulang chorus*

verse 3 (malique)

Sejak dua menjak ini, ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad, ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung, berkurung
Tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri

Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri, jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas, katil dah ku rapi
Cincin, kunci, dompet dalam laci
Ada sikit wang, itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti

outro (black)
Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Daftar Says.com untuk income dlm blogger toturial

Wednesday, August 29, 2012

PSY - GANGNAM STYLE (강남스타일) M/V

Wednesday, August 22, 2012

Gambar Nakal Putera Harry Tersebar


PRINCE HARRY
NAKED PHOTOS
During Vegas Rager
EXCLUSIVE
Prince Harry Naked holding the crown jewels.Prince Harry Partying Nude!

Prince Harry put the crown jewels on display in Vegas this weekend ... getting BARE ASS NAKED during a game of strip billiards with a room full of friends in his VIP suite. 
It all went down Friday night during a raging party in a high rollers hotel suite.

We're told Harry, along with a large entourage, went down to the hotel bar and met a bunch of hot chicks ... and invited them up to his VIP suite. 

Once in the room, things got WILD ... with the group playing a game of strip pool that quickly escalated into full-on royal nudity. 

Some of the partiers snapped photos of the madness. In one photo, a fully nude Harry cups his genitals while a seemingly topless woman stands behind him. 

In another photo, a naked Harry is bear-hugging a woman who appears to be completely naked as well. 

No word on who the women are ... or if they got Harry's phone number.

A rep for the Royal Family tells us, "We have no comment to make on the photos at this time."


Saturday, July 28, 2012

Curi Kereta mengunakan Alarm lain



Cerita Jumaat yg lalu.. info dari Muhammad Hanifa Hamdzah

Jumaat, Julai 06, 2012
AWAS!!! TEKNIK TERBARU CURI KERETA

Minggu lalu, kereta seorang wanita telah dicuri di tempat yang sangat sibuk berhampiran Jaya Jusco di Mahkota Cheras, Kuala Lumpur . Kejadian ini adalah sesuatu yang sangat bernilai untuk dikongsi bersama supaya kita dapat mengurangkan peluang kepada pencuri kereta.

Selepas meletakkan keretanya di tepi jalan di luar Jusco, wanita tersebut mendapati bahawa dia tidak berjaya untuk mengunci keretanya dengan alat kawalan jauh (remote). Pada fikiran beliau alat kawalan jauh tersebut telah kehabisan bateri atau rosak, lalu beliau hanya menggunakan kunci biasa untuk mengunci keretanya secara manual.

Beliau kemudian pergi untuk membeli beberapa barangan runcit dan kira-kira 30 minit kemudian apabila dia kembali ke tempat di mana dia meletakkan kereta beliau, didapati keretanya telah hilang.

Kemudian di balai polis dan juga di agensi insurans, beliau telah diberitahu bahawa terdapat beberapa sindiket mencuri kereta yang menggunakan peranti elektronik 'klip'frekuensi alat kawalan jauh kereta (car remote's frequency clipping). Alat ini boleh mengesan frekuensi remote kereta semasa ia digunakan untuk mengunci kereta.

Kesan dari operasi 'clipping' oleh pencuri kereta ini akan menyebabkan pemilik kenderaan tersebut tidak dapat mengunci kereta dengan alat kawalan jauh.Jadi pemilik kereta akan menguncinya secara manual. Sebaik sahaja pencuri ini memperolehi frekuensi alat kawalan jauh kereta anda, mereka akan mencuri kereta apabila anda berada jauh dari kereta anda.

Pengajaran untuk masa depan apabila anda tidak dapat mengunci kereta anda dengan alat kawalan jauh, kemungkinan tinggi bahawa seseorang berdekatan telah mensasarkan kereta anda. Jadi anda dinasihatkan supaya tidak meletak kenderaan di tempat tersebut dan beredarlah dari situ.



MORAL OF THE STORIES SEKIRANYA ALARM TAK BERFUNGSI SILA PASTI KAN KERETA ANDA LOCK DI STERING DAN GEAR.. TAK SUSAH KAN... PENCURI DAPAT MASUK DLM KERETA TAPI TAK DPT NK LARIKAN KERETA.. ITU LEBIH SELAMAT KAN?

Friday, July 20, 2012

Gambar bogel yang batal puase



rasa2 nya batal tak puase?? tgk pic bogel 

campaign image

Tuesday, June 19, 2012

Menyundal Perempuan Lain Semasa Isteri Pulang Ke kampung

AMPANG - Tindakan seorang suami membawa pulang teman wanitanya ke rumah ketika isteri dan anaknya pulang ke kampung membawa padah apabila dia dicekup kerana disyaki berkhalwat.

Dalam operasi yang dijalankan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Pegawai Masjid Al-Azim, Pandan bersama Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) pada jam 2 pagi itu, lelaki itu yang juga kakitangan kerajaanditahan bersama pasangannya yang bukan beragama Islam.

Pegawai Masjid Al-Azim, Ahmad Nawi Othman berkata, selepas pihaknya mengetuk pintu beberapa kali, seorang lelaki yang hanya memakai seluar pendek terkejut melihat kehadiran penguat kuasa sebelum membenarkan mereka masuk membuat pemeriksaan.

“Lelaki itu memberi alasan tinggal seorang diri di rumah berkenaan, namun anggota penguat kuasa menemui seorang wanita yang berseluar pendek dan berbaju kemeja menyorok di belakang pintu bilik,” katanya.

Menurutnya, difahamkan lelaki itu tidak tinggal sebumbung dengan isterinya sejak dua tahun lalu kerana isterinya bekerja di Kedah.

“Lelaki tersebut mengenali teman wanitanya yang berusia 34 tahun itu sejak setahun lalu,” katanya.

Ahmad Nawi berkata, lelaki berkenaan dibawa ke Balai Polis Pandan Indah untuk dibuat laporan, manakala pasangannya terpaksa dibebaskan kerana bukan beragama Islam.

Dalam serbuan berasingan, seorang penuntut sebuah pusat pengajian tinggi tempatan tidak berpuas hati malah mempertikaikan serbuan Jais dan pegawai Masjid Al Azim di kediamannya di Pandan Perdana.

Menurutnya, lelaki berusia 33 tahun itu berang dan mempersoalkan berhubung akta ketika disoal siasat oleh penguat kuasa.

“Pasangan berkenaan berpakaian lengkap ketika ditahan dan mereka dibawa ke Balai Polis Pandan Indah untuk dibuat laporan,” katanya.

Operasi dijalankan mengikut Seksyen 29, Enakmen Jenayah Syariah Jais 1995, jika disabit kesalahan boleh didenda RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Thursday, May 31, 2012

PANAS!!!! VIDEO TERSEBAR...

Aku bukan nak kata apalah sekarang ni tengah sebok2 berita ttg video anwar dengan samsidar dkt sini aku tak nk post video tu tp korg tgk lah link-link yang aku kasik ni..






SUMBER KEDAHKEKL




PIC SUMBER BERITA SEMASA







Tuesday, May 15, 2012

Video Najib Di Londan Penyokong Bersih

cilanat betol.. ko ni kenapa tak puas hati dengan melayu ker?



Wednesday, May 2, 2012

Mirip Baju Azmi Dan Jam Tangan

Kantoi baju Azmi sama dengan Pelaku video dalam Scandal Ais krim DISINI



emm ni mesti pembangkang akan cakap.. ALAH NI SEMUA UMNO YANG BUAT....

Azmin Ali Scandal?

Jangan stim sudah.. ha3 . perhatikan betol2 n nilai sendiri n lihat jam tangan n lihat muka n lihat kemaluannya.. opsss. ha3. Dipendekkan cerita nilai sendiri lah...

 


  
 






Tuesday, April 24, 2012

Video Anwar makan aiskrim dengan Shamsidar???

Waduhhh sekarang ni Malaysia digemparkan dengan video Anwar makan aiskrim dengan Shamsidar... apa tu yup tak paham lah makan aiskrim dekat tutti frutti dah terpikir ais krim yang tutttt pic dibawa..

v
v
v
v
v

Thursday, April 12, 2012

CARA NAK LAJUKAN BROADBAND YANG SUDAH LIMIT

Cara nak Lajukan Broadband Yang Sudah Limit

 
Kali ni aku nak bagi tips mcm mana nak lajukan broadband korang (digi, celcom, maxis) yang sudah limit/bandwidth dia dah melebihi had yang dah ditetapkan…

1. Pastikan korang connect ke internet melalui modem tu mcm biasa.

2. Untuk Windows XP, klik START dan pastu ambik RUN. Taip CMD dan tekan ENTER. Untuk pengguna Windows Vista / 7, jika takde RUN kat situ, ambik search RUN dan terus tekan ENTER atau terus taip CMD kat situ dan terus tekan ENTER.

Atau anda boleh gunakan altenatif lain dengan menekan butang START > PROGRAMS > ACCESSORIES > COMMAND PROMPT .
3. Selepas tu akan kuar kotak hitam mcm ni.


4. Pastu, taip jerk command ni kat situ. IPCONFIG/ALL  dan tekan ENTER. Dan paparan lebih kurang mcm ni akan keluar.







5. Bila keluar senarai connection mcm gambar kat atas ni, cari hardware modem broadband anda dan ambik IP address dia @ default gateway dia punya IP.
6. Lepas tu, ping IP address yang korang pilih. contohnya mcm nih. taip jerk ping 10.175.53.131 -t dan tekan ENTER. Bila berjaya, korang akan trima balasan mcm kt bwh. Kalo x kuar mcm kt bwh mksudnya x berjaya la tu…
 

7. Biarkan benda ni running sampai korang dah tak nak guna internet dah. pastu tutup jerkk mcm beser ngan tanda pangkah kat hujung tu.
Proses nie akan buat korang akan sntiasa ada connection dgn server, akan cepatkan proses hantar & terima packet (bdk2 network n IT tau la apa bnda nie) jadi website lbih cepat loading…
Tips ini boleh digunakan untuk semua jenis rangkaian seperti celcom, digi, maxis dan sebagainya..